حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

آموزش بستن قلاده : چطوری برای سگمون از قلاده استفاده کنیم؟

زمان مطالعه8 دقیقه

آموزش بستن قلاده
آخرین بروزرسانی : 15 بهمن 1402نویسنده : دسته بندی : آموزش و تربیت سگ, سگ
پرینت مقالـه

می پسنـدم0

اشتراک گذاری

اندازه متن12

آموزش بستن قلاده به سگ ها کار سختی نیست و با شیوه های مختلفی میشه اینکار رو انجام داد. اکثر مردم نمیدونن که سگ ها برای شروع استفاده کردن از قلاده نیاز به آموزش دارن، اما این آموزش اونقدر سادس که همه ما به سرعت یاد می گیریم.

توله سگ شما یه دوست پشمالو بامزه است، اما باید یاد بگیره که در فضای باز شجاع باشه و در حالی که قلاده داره با شما راه بره.سگ ها معمولا موقع بستن قلاده زود عصبانی میشن و از قلاده خوششون نمیاد چون نمیدونن این تیکه طناب عجیب و غریب چیه، و وقتی قلاده رو میبندین، یا کلا از راه رفتن امتناع می‌کنن و یا شما رو به هر طرفی می‌کشن.

شاید اینکارشون و اینکه به هرطرف میره برای شما جذاب باشه، اما اینکار شما رو  به سرعت خسته میکنه، پس باید سریع راه رفتن با قلاده رو یاد بگیره. اگه بتونین سگتونو برای استفاده صحیح از قلاده آموزش بدین، پیاده روی شما با پتتون بدون استرس و آرامش بخش خواهد بود

آموزش بستن قلاده

برای آموزش بستن قلاده چیکار باید کرد؟

“بریم بیرون”. این کلمه ایه که بسیاری از سگ ها رو به موجوداتی دیوانه و بیش از حد هیجان زده تبدیل می کنه. آموزش دادن به سگتون برای استفاده از قلاده، همیشه اونطوری که ممکنه فکر کنین آسون نیست. شما باید بهش انگیزه بدین و اونو تشویق کنین تا زمانی که قلاده داره آروم بمونه.

 

اگر توله سگ دارین و مفهوم قلاده براش جدیده، ممکنه یک یا دو هفته نیاز باشه تا به قلاده عادت کنه. اگه سگتون ماه ها و حتی سال ها آزاد و بدون قلاده بوده و از استفاده صحیح از قلاده خود خودداری کرده، ممکنه که نیاز به یک ماه زمان برای ترک این عادت بدش داشته باشه. با این حال، این آموزش رو به درستی یاد بگیرین، و برای همیشه از اینکه بهش عمل میکنین خوشحال خواهید بود. قلاده بخشی ضروری برای خروج از خانه و ارتباط با افراد و سگ های دیگره، بنابراین ارزش وقت گذاشتن و یادگیری رو داره. چون سگتون دیگه از بستن قلاده فرار نمیکنه، و بی سر و صدا و آروم منتظر میمونه تا قلادش رو ببندین و کلمه “قلاده” هیچوقت مفهوم درد و ناراحتی نداره

آموزش بستن قلاده

مقدمه آموزش بستن قلاده

قبل از شروع آموزش بستن قلاده ، شما به چند مورد نیاز دارین. طبیعتا،قلاده اولین نیاز شما خواهد بود. همچنین ممکنه بخواین قلاده ای بخرین تا فشار روی گردن سگتون کمتر شه. تشویقی یا غذای مورد علاقه سگتون در طول تمرین آموزش نقش اساسی داره. مطمئن شین که هر روز فرصت کافی دارین تا با سگتون تمرین کنین، همچنین مطمئن شین که فضای بیرونی آرامی دارین که میتونین اونجا تمرین کنن. یک محیط آرام یا یک حیاط کافیه. هنگامی که همه این موارد رو فراهم کردین، فقط کافیه صبور باشین و بعدش آموزشو شروع کنین!

 

روش اول : تایید کردن مداوم

  • براش قلاده ببندین بعدش باز کنین

برای شروع باید مطمئن شین که او با آرامش منتظر میمونه تا زمانی که قلادشو ببندین. خوراکی مورد علاقشو جلوش بگیرین تا حواسش به شما جلب شه. وقتیکه قلاده رو بستین، تشویقی بهش بدین. چند ثانیه صبر کنید و بعدش قلاده رو باز کنین. هنگامی که قلاده رو باز کردین، دوباره بهش تشویقی بدین. این کار رو در چند روز اول چند بار باهاش انجام بدین و تکرار کنین.

  • وقت پیاده رویه

سگتون الان میدونه که وقتی قلاده براش میبندین باید منتظر چی باشه. وقتی که قلاده رو بستین، از خانه بیرون برین. همزمان با این که راه میرین، سگتونو لفظی تحسین کنین و یه خوراکی خوشمزه رو بالای سرش در کنار خودتون نگه دارین. هدف اینکار اینه که وقتی آروم در کنار شما راه میاد بدونه که  قراره بهش پاداش بدین

  • خیلی سریع نسبت به رفتار بدش واکنش نشون بدین

به استفاده از تشویقی و تحسین کردن رفتارش برای اینکه با شما همراه باشه ادامه بدین، اما به محض اینکه شروع به کشیدن قلاده و یا بدرفتاری کرد، فوراً واکنش نشون بدین. قلادش رو سریع بکشین و در جهت مخالفش راه برین. این واکنش تند و سریع شما بهش میفهمونه که اگه بدرفتاری کنه از جایی که می خواست بره دور می شه.

روش های بستن قلاده به سگ

  • ثابت قدم باشین و خسته نشین

خیلی مهمه که تو چند هفته اول آموزش بستن قلاده ثابت قدم باشین. اگه روزهایی هست که سگتون بدرفتاری می‌کنه و شما برای حل این رفتارش تلاش نمیکنین، دیرتر به نتیجه مورد نظرتون میرسین.حتی اگه تمام مدتی که بهش آموزش میدین، از تشویقی و تحسین برای پاداش دادن بهش استفاده نکنین، ممکنه این آموزش براش عذاب آور و سخت باشه

  • کم کم جایزه دادن بهش رو قطع کنین

چند هفته صبر کنین، تا زمانی که سگتون در تمام مدتی که قلاده داره، آرام بود، از لحظه‌ای که میرین بیرون بهش قلاده ببندین تا زمانی که پیاده‌روی تموم شه. در این مرحله،دیگه میدونه که باید چطور رفتار کنه و می‌تونین کم کم تشویقی دادن را حذف کنین تا زمانی که دیگه کلا لازم نباشه

اگه دوست دارین در مورد train و آموزش سگ ها بیشتر بدونین کلیک کنین!

روش دوم : معرفی تدریچی

  • قلاده رو در معرض دیدش بذارین

ممکنه براتون عجیب باشه، اما قبل از اینکه بخواین براش قلاده ببندین، باید دیدن قلاده براش عادی شده باشه. گذاشتن قلاده کنارش برای چند روز باعث میشه که بوی قلاده رو حس کنه و راحت تر باهاش کنار بیاد و براش عادی بشه.

  • قلاده براش ببندین

زمانی که آروم و بی سر و صداست کاری کنین که جلوتون بشینه و بعدش قلاده رو براش ببندین. بعد از بستن قلاده، تشویقش کنین. یادتون نره این مهمه که همه چیز را تا حد امکان آروم نگه دارین و کامل در شرایط بدون استرس اینکارو انجام بدین، هرچقدر که سگتون هیجان بیشتری داشته باشه، کنترل کنترل کردنش سخت تر میشه.

بستن قلاده برای سگ
Pet Lovers
  • تو خونه باهاش قدم بزنین

برای چند روز اول، باید باهاش تمرین کنین که به راحتی با قلاده تو خانه راه بره. در اینجا می تونین نظارت کامل روی محیط داشته باشین و چیز زیادی نیست که حواسشو پرت کنه. براش یه قلاده با بند کوتاه ببندین تا مجبور بشه در کنار شما بمونه.

  • باهاش برین بیرون

بعد از چند روز که مراحل بالا رو طی کردین این بار برای پیاده روی بیرون ببرینش. باز هم براش یک قلاده کوتاه ببندین تا کنار شما بمونه. اگر قلاده رو کشید و نافرمانی کرد ، راه رفتن را متوقف کنین و منتظر بمونین تا به مسیر مورد نظرتون برگرده. می تونین در حین راه رفتن تشویقش کنین تا اونو در مسیر درست نگه دارین و رفتار درست رو بهش بفهمونین

 

مشاوره دامپزشکی آنلاین

  • تداوم و تکرار و خلاص!

نکته کلیدی اینه که یه قلاده کوتاه براش ببندین و به تدریج هنگام آموزش دادن قلاده رو بلندتر کنین. وقتی تونستین قلاده رو ول کنین و او آرام کنار شما راه اومد، تبریک میگم، کارتون تموم شده.

روش سوم : روش رفتاری

  • به سگتون تو خونه قلاده ببندین

قلاده ها اغلب میتونن سگ‌ها رو بیش از حد هیجانی و عصبی کنن، بنابراین باید آنرا طوری تنظیم کنین و بهش آموزش بدین تا سگتون با قلادش راحت و آرام کنار شما حرکت کنه. به این معنی که وقتی تو خونه هستین قلاده براش ببندین و بهش اجازه بدین هر جا که میره اونو همراهش داشته باشه. به مرور قلاده براش دیگه هیجان نداره و براش عادی میشه.

یادگیری بستن قلاده

  • نیم ساعت قبل از پیاده روی باهاش بازی کنین

قبل از اینکه بیرون برین، با بازی کردن مقداری از انرژی سگتون رو کم کنین. اگه هنگام راه رفتن پرانرژی نباشه، کنترل کردنش بسیار آسان تره.

  • قاطع باشین

وقتی قلاده را براش بستین و برای پیاده روی بیرون رفتین، سگتونو مجبور کنین که کنار شما حرکت کنه و برای شروع بهش آزادی حرکت ندین. شما باید از همان اول قوانین رو براش تعیین کنین

  • سعی کنین تا سگتون روی آموزش متمرکز باشه

تمام پیاده روی ها رو باید به عنوان جلسات تمرینی در نظر بگیرین تا زمانی که او بتونه به درستی با قلاده راه بره. به این معنی که دیگه از شما توقع پاداش و تشویقی نداشته باشه

  • رفتار درستشو تحسین کنین

در تمام مدتی که سگتونو با قلاده بستین،  تحسینش کنین و خوراکی های خوشمزه بهش بدین. سگتون خیلی زود رفتار آروم و درست رو را با پاداش و تشویقی مرتبط می کنه. وقتی او با قلاده برخلاف قوانین که تعیین کردین رفتار میکنه، بی حرکت بمونین تا زمانی که رفتار مورد نظر شما را انجام بده. این مراحل را به طور مداوم تکرار کنین که به زودی قراره از شما حرف شنوی داشته باشه. هنگامی که به هدف خود در آموزش رسیدین، به تدریج تشویقی هارو قطع کنین.

 

پس در نتیجه، قلاده بستن چیزی نیست که سگ ها از همون سنین اولیه زندگی بهش عادت داشته باشن و اون رو بپذیرن؛ اما از طرفی یکی از ضروری ترین آموزش هاییه که باید به سگمون از همون سنین ابتدایی بدیم و اگر طوری که توضیح دادیم و طبق مطلبی که در بالا از وتوریا خوندین پیش برین، اصلا کار سختی نخواهد بود. یکی از مهمترین فرهنگ ها که در جوامع پیش رفته جا افتاده و یه سرپرست پت، بخصوص سگ، باید اونو رعایت کنه بستن قلاده در مکان های عمومیه. با این کار آسایش خودتون، پتتون و باقی مردم جامعه رو تضمین میکنین و از خطرات و اتفاقات احتمالی و غیر منتظره به راحتی جلوگیری میکنین.

 

منبع : wag!

مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول