حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

ترس از دامپزشکی ؛چیکار کنیم سگمون از رفتن به دامپزشکی نترسه؟

زمان مطالعه4 دقیقه

چیکار کنیم سگمون از رفتن به دامپزشکی نترسه؟
آخرین بروزرسانی : 18 بهمن 1402تعداد بازدید : 2568نویسنده : دسته بندی : آموزش و تربیت سگ
پرینت مقالـه

می پسنـدم0

اشتراک گذاری

اندازه متن12

ترس از دامپزشکی اونقدر پیش میاد که شاید این سوال ، سوال خیلی از سرپرست های پت باشه که چیکار کنیم سگمون از رفتن به دامپزشکی نترسه ؛ معمولاً ترس از دامپزشکی یه اضطراب رایج در سگ هاست حتی سگ هایی که خیلی آروم به نظر میرسن ممکنه هنگام ورود به کلینیک از داخل رفتن خودداری کنن.
درحالی که ممکنه سگ شما به هیچ وحه دوست نداشته باشه به کلینیک بره اما راهکارهایی برای کاهش اضطراب در این مواقع وحود داره.

چیکار کنیم سگمون از رفتن به دامپزشکی نترسه؟

چرا سگمون از رفتن به دامپزشکی میترسه؟

رایج ترین دلیل ترس از دامپزشکی سگ ها اینه که اونا احساس میکنن قراره مورد آزار قرار بگیرن.
وقتی وارد کلینیک میشین بو ها و صداهای ناآشنا به کوش سگتون میرسه و این احتمال وجود داره که با حیوان دیگه ای رو به رو بشه که این عوامل باعث میشه استرس سگتون چند برابر شه.
بعدش نوبت به معاینه میرسه سگتون نوسط تکنسین دامپزشکی مهار میشه و دکتر اونو معاینه و لمس میکنه و احتمالا بهش واکسن یا دارو میزنه این رفتارهای ناآشنا توسط افراد غریبه همگی باعث ترس از دامپزشکی و استرس سگ شما میشه مخصوصا اگه سگتون بیمار باشه و شرایط مساعدی نداشته باشه؛ بنابراین اصلا جای تعجب نداره که سگتون از رفتن به کلینیک بیزار باشه.

چگونه ترس از دامپزشکی رو متوقف کنیم؟

یه خبر خوب براتون دارم! این ترس با صبر و حوصله شما قابل کنترله حتی اگه ترس ریشه کن نشه اما میتونین به طرز قابل توجهی اونو کم کنین و حتی ممکنه بتونین کاری کنین که اون عاشق دکترش بشه. چندین روش مختلف رو امتحان کنین تا هم شما و هم سگتون هنگام رفتن به کلینیک کمتر اذیت شین اما اگه استرس سگتون شدید بود میتونین از دکترش برای پیدا کردن راهی مناسب مشورت بگیرین.

ترس از دامپزشکی

معاینات رو داخل خانه تمرین کنین

بخشی از کاری که دکتر قراره انجام بده که سگتون بهش عادت نداره رو سعی کنین در خانه باهاش تمرین کنین تا او به این کار عادت کنه. اینجوری ترس از دامپزشکی کمتر میشه پس هرروز مدتی رو صرف بررسی گوش هایش کنین، اونو مهار کنین، دندونهاشو چک کنین و پنجه هایش رو لمس کنین و فشار بدین و پس از انجام هرکدوم از این کارها میتونین بهش تشویقی بدین یا اسباب بازی مورد علاقشو در اختیارش قرار بدین.

برای خوندن مقاله های دیگه ی وتوریا راجع به آموزش سگ کلیک کنین!

 

مشاوره دامپزشکی آنلاین

سعی کنین گاهی بدون دلیل به کلینیک برین

غیر از مواقعی که لازمه برای چکاپ یا موقع بیماری سگتونو ببرین کلینیک بهتره گاها با دکتر هماهنگ کنین که اونجا برین و ازش بخواین که به سگتون تشویقی بده و باهاش مهربون باشه و نوازشش کنه. این کار باعث میشه سگتون مشتاق دیدن دوباره دکتر باشه. همچنین سعی نکنین هنگام وارد شدن به کلینیک اونو به اجبار ببرین داخل. اجازه بدین خودش آروم شه و به اختیار خودش بره تو و در این مواقع بهش تشویقی بدین و نوازشش کنین.

اضطراب رو درمان کنین

اگرچه بسیاری از مردم اونو اخرین راه میدونن اما گاهی راه دیگه غیر از استفاده از دارو وجود نداره. دکتر ممکنه داروی ضداسترس برای سگتون قبل از مراجعه به کلینیک تجویز کنه.

چیکار کنیم سگمون از رفتن به دامپزشکی نترسه؟

از پوزه بند استفاده کنین

اگه ترس سگتون از دامپزشکی اونقدر شدیده که ممکنه پرخاشگری کنه میتونین از پوزه بند استفاده کنین تا جلوی گاز گرفتنشو بگیرین. سگ خودتونو تو خونه عادت بدین و گاهی از پوزه بند براش استفاده کنین و با تشویقی بهش پاداش بدین و سعی کنین تجربه مثبتی برای استفاده از پوزه بند داشته باشد.

از دامپزشک ها درخواست کنین که به منزل شما بیان

در این صورت سگ شما استرس رفتن به کلینیک و ترس از دامپزشکی رو نداره و شما خیلی راحت تر میتونین اونو مهار کنین.

آموختن این موارد به سگتون قطعا نیاز به صبر و حوصله زیاد شما داره همچنین میتونین از افراد متخصص در این زمینه و دامپزشکان برای کاهش استرس سگتون کمک بگیرین.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول