حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

گربه سیامی : این نژاد افسانه ای و باهوش چجوریه؟

زمان مطالعه5 دقیقه

آخرین بروزرسانی : 18 بهمن 1402نویسنده : دسته بندی : مقالات, نژاد گربه
پرینت مقالـه

می پسنـدم0

اشتراک گذاری

اندازه متن12

گربه سیامی جز باهوش ترین نژاد های گربست همینطور از لحاظ علاقه و سازگاری با خانواده هم از بهترین هاست .ظاهر این گربه هم شبیه اینه که یه توپ نقره ای زیبا رو با یک لباس شب زرد رنگ پوشونده باشی و اون رو با سنگ های سیاه شیک و چشم های آبی کامل کرده باشی.

خصوصیات ظاهری

  • طول: ۳۸ تا ۵۰ سانتی متر
  • وزن: ۳ تا کیلوگرم(نر)، ۳ تا ۶ کیلوگرم(ماده)
  • طول عمر: ۸ تا ۱۵ سال

تاریخچه:

عکس تاریخی از گربه ی سیامی
این گربه های سیامی برای یه پرورش دهنده ی انگلیسی بودن اونم سال ۱۹۳۴

خاستگاه گربه  سیامی کشور تایلنده. (اسم قدیم تایلند سیام بوده) در سال  ۱۸۸۰  پادشاه سیام دو جفت از این گربه ها رو به کنسولگری انگلیس تو بانکوک میده و اون هم گربه ها رو همراه خودش به انگلیس میبره. اینجوری میشه که گربه های سیامی به سرعت در اون جا محبوبیت پیدا میکنن.

شخصیت گربه سیامی

مهمترین نکته ای که باید درباره این گربه ها بدونید اینه اونا خیلی پرحرفن. اونها دقیقاً به هرچی که فکر می کنن رو با صدای بلند و خش دار بهتون میگن و انتظار دارن که بهشون توجه کنید. گربه های سیامی عاشق سرپرستاشونن. اونها همش دنبالتونن و زیر نظرتون دارن. وقتی نشستین، منتظر باشین بیاد و بشینه پیشتون و شب هم باهاتون بخوابه.

 

مشاوره دامپزشکی آنلاین

 

اگه زندگی با یک فرد پر سر و صدا، دیوانتون می کنه، بهتره سمت این نژاد نرین. از طرف دیگه، اگه دنبال یک هم صحبت خوبین، سیامی میتونه بهترین دوستتون باشه. فقط مطمئن بشین که برای گذروندن وقت با این گربۀ پرتوقع و اجتماعی وقت کافی دارین. سیامی دوست نداره برای مدت طولانی تنها بمونه.

بچه گربه ی سیامی

سیامی بسیار باهوش، چابک، ورزشکار و عاشق بازیه. مغز شلوغش رو با اسباب بازی های پازلی و یک درخت گربه بزرگ که بتونه از اون بالا بره، فعال نگه دارین. هرگز اونو بدون هیچ نوع سرگرمی رها نکنین، در غیر این صورت، آماده باشین تا وسائل خونتون رو تخریب کنه.

اگه برای این کار کلی وقت میذارین و با گربتون تعامل دارین  یه گربۀ سیامی رو انتخاب کنین. سیامی یه گربه وفادار و دوست داشتنیه که اگه کم توجهی یا بی توجهی ببینه، افسرده می شه. با این حال، اگه تو خونه و محیط خوبی باشه تا سالها حالش خوبه.

بهداشت و سلامتی

گربه های این نژاد و نژادهای مختلط حاصل از اون ممکنه که به بیماری هایی مبتلا بشن که ماهیت ژنتیکی دارن. مشکلاتی که ممکنه گربۀ سیامی رو مبتلا کنه شامل موارد زیره:

گربه سیامی مریض

  • پیکا  بیماری پیکا در گربه ها تمایل به خوردن مواد غیرخوراکی است و ممکن نوعی رفتار اجباری باشه.طیق مطالعه ای که تو مجله رفتارشناسی دامپزشکی منتشر شده نژاد های گربه شرقی مثل سیامی مستعد ابتلا به پیکا هستن.خوردن اقلام غیرخوراکی میتونه منجر به مسمومیت یا انسداد های داخلی شه که جونشون به خطر میفته.
  • آمیلوئیدوزیز، به گروهی از بیماری های ناشی از رسوب غیرطبیعی امیلوئید پروتئینن فیبری تو بافت های مختلف بدن گفته میشه.امیلوئیدوزیز عملکرد طبیعی این نواحی رو مختل میکنه و میتونه منجر به بیماری هایی مثل نارسایی کبد و بیماری های کلیوی شه.گربه های نژاد سیامی دارای جهش ژنتیکی هستن که باعث میشه نسبت به ابتلا به امیلوئیدوزیز اسیب پذیرتر باشن.
  • بیماری آسم/ برونشیت
  • نقایص مادرزادی قلبی مانند تنگی آئورت
  • بیماری های دندانی گربه سیامی مانند سایر گربه ها مستعد ابتلا به بیماری های مربوط به دندان است.بهترین راه برای پیشگیری مسواک زدن مرتب دندان هاشون است.
  • دژنراسیون ارثی شبکه اگرچه بیشتر تو گربه های وحشی و سومالیایی گزارش میشه اما گربه های سیامی هم مستعد مبتلا شدن هستن.علائم مربوط به ان معمولا تو گربه های جوان حدود ۱ یا ۲سالگی ظاهر میشه در ابتدا با شب کوری شروع میشه و در حالت پیشرفته موجب از دست رفتن کامل بیماری میشه.این بیماری قابل درمان نیست.

مراقبت و تغذیه گربه سیامی

از پوشش کوتاه و ظریف سیامی می تونید با شونه زدن هفتگی برای تمیز کردن موهای مرده و توزیع چربی ها در سطح پوست به راحتی مراقبت کنین. با مسواک زدن مرتب می تونین از بروز بیماری پریودنتال پیشگیری کنین. بهداشت روزانۀ دندون ها بهترین گزینه است، اما مسواک زدن هفتگی هم از هیچی بهتره. بهتره سیامی رو صرفا تو خونه نگه دارین تا ازون برابر بیماری های قابل انتقال توسط گربه های دیگه، حملۀ سگها و بقیه خطرات دیگه که گربه های بیرون از خون رو تهدید می کنه، مثل تصادف با ماشین محافظت کنین.

برای تغذیه ی گربه های سیامی میتونین از غذاهای مخصوص این نژاد استفاده کنین یا با توجه به شرایط جسمانی و سنیش براش رژیم غذایی مناسبش رو بگیرین

راستی اگه دوست دارین در مورد رژیم غذایی پت ها بیشتر بدونین کلیک کنین

رابطه با کودکان و سایر حیوانات خانگی

سیامی گربه فعال و اجتماعیه، یک انتخاب مناسب برای خونواده هایی که بچه دارن. توجه از طرف بچه هایی که با اون مودبانه و با احترام رفتار می کنن رو دوست داره.

 منبع : سایت cattime

مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول