حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

آموزش علف نخوردن سگ؛ بررسی دلایل و راه‌‌های جلوگیری از آن

زمان مطالعه4 دقیقه

علف نخوردن سگ
آخرین بروزرسانی : ۵ مهر ۱۴۰۳نویسنده : دسته بندی : آموزش و تربیت سگ, مقالات
پرینت مقالـه

می پسنـدم0

اشتراک گذاری

اندازه متن12

 آموزش علف نخوردن سگ یکی از آموزش های بسیار اساسیه، چرا که سگ ها حیواناتی هستن که برای پیاده روی مدام به فضاهایی مثل پارک میرن و اگه حواستون بهشون نباشه احتمال داره که که علف های روی زمین رو بخورن. چی میتونه بدتر از این باشه که سگتون روی فرش استفراغ سبز رنگ کنه؟!

دلایل مختلفی وجود داره که سگ رو به خوردن علف سوق میده؛ برای همینه که آموزش علف نخوردن سگ خیلی مهمه. به طور مثال کمک به هضم، افزودن فیبر به رژیم غذایی و ابتلا به “پیکا”، وضعیتیه که سگ رو به خوردن اشیاء غیر خوراکی سوق میده.

علف نخوردن سگ

اجداد سگ ها انواع مختلفی از گیاهان، توت‌ها، ریشه‌ها، گوشت و هر چیز دیگه ای که توی طبیعت پیدا میکنن رو میخورن. همچنین ممکنه که علاقه به خوردن علف و برگ‌ها تنها یه صفت به جا مونده از گذشته‌های دور باشه. خبر خوب اینه که با آموزش علف نخوردن به سگ میتونین به سگتون یاد بدین که از چریدن دست بکشه و این میتونه به جلوگیری از بروز استفراغ‌های سبز رنگ‌ کمک کنه.

در گذشته سگ‌ها وقتی گرسنه بودن علف، توت و هر چیز دیگه ای رو میخوردن؛ ولی امروزه ممکنه علف ها به انواع علف‌کش‌ها و آفت‌کش‌های بسیار سمی، فضولات سایر حیوانات و بسیاری از مواد دیگه که میتونن به سگتون آسیب برسونن یا اون رو بکشن، آلوده باشه.

برای علف نخوردن سگتون و بسیاری از چیزهای دیگه، باید بهش فرمان “رهایش کن” رو بیاموزین. سپس میتونین از همین فرمان استفاده کنین تا اون رو از جویدن یا خوردن طیف وسیعی از اشیاء باز دارین.

شروع آموزش علف نخوردن سگ

اگه مصمم هستین به سگتون یاد بدین که خوردن علف براش اشتباهه و علف نخوردن سگ رو واجب میدونین، باید بهتون بگم که این کار زمان زیادی میبره. چون حتی امروزه، خوردن علف کاریه که اکثر نژادها به طور طبیعی انجام میدن و آموزش ندادن بهشون خلاف طبیعتشون هست.

برای قانع کردن سگتون گزینه‌هایی وجود داره. به طور مثال به یه تعداد از خوراکی های خوشمزه برای پاداش دادن بهش در طول آموزش نیاز دارین. همچنین باید قلادش رو دستتون بگیرین و برای این روش، به یه بطری اسپری پر از آب به عنوان یه عامل بازدارنده نیاز دارین.

 

روش “رهایش کن”

۱.بستن قلاده

 برای آموزش علف نخوردن سگ اول باید قلاده سگتون رو ببندین و برای پیاده‌روی بیرون برین.

۲. استفاده از فرمان

وقتی به چریدن علاقه نشون میده، با صدای محکم فرمان “رهایش کن!” رو بگین.

۳.صدا کردن سگ

سپس اونو به سمت خودتون فرا بخونین. هرگز از قلاده برای کشیدنش به سمت خودتون استفاده نکنین. وقتی به سمتتون اومد، تشویقش کنین و بهش خوراکی بدین.

۴.دادن پاداش

اگه سگ طبق دستور عمل کرد، بهش خوراکی و مقدار زیادی تشویقی بدین. اگه دستور رو اجرا نکرد، این مرحله رو تا زمانی که مطیع بشه ادامه بدین.

۵. کار کردن بدون قلاده

وقتی این رفتار رو در حین استفاده از قلاده به خوبی یاد گرفت، باید بتونین همین کار رو بدون قلاده انجام بدین.

علف نخوردن سگ

 روش “هم‌قدمی”

۱.پیاده‌روی

  قلاده سگتون رو ببندین و برای پیاده‌روی بیرون برین.

۲.استفاده از فرمان “هم‌قدم”

 هر بار که  به چریدن علاقه نشون میده، از فرمان “هم‌قدم” استفاده کنین.

۳. پاداش دادن هنگام برگشتن

وقتی بدون کشیدن قلاده کنارتون برگشت، بهش خوراکی بدین و تشویقش کنین.

۴. هنگام اشتباه کردن

هرگز  به خاطر اشتباه کردن تنبیهش نکنین، فقط به تمرین کردن باهاش ادامه بدین تا زمانی که درست رفتار کنه. از یه خوراکی برای جلب توجهش به سمت خودتون استفاده کنین.

۵. کار کردن بدون قلاده

وقتی که علف نخوردن رو با فرمان “هم‌قدم” در حین استفاده از قلاده به خوبی یاد گرفت، میتونین بدون قلاده  تمرین رو شروع کنین تا زمانی که دیگه به سمت علف نره و شروع به چریدن نکنه.

برای خوندن آموزش های بیشتر از وتوریا کلیک کن!

روش” اسپری”

۱. تهیه بطری اسپری

 یه بطری اسپری رو با آب سرد و تازه پر کنین.

۲. پیاده‌روی

 با سگتون و قلاده‌اش برای پیاده‌روی بیرون برین.

۳. فقط‌ نه بگین!

 هر بار که به سمت علف مورد علاقش برای چریدن میره، بگین “نه!”

۴.به صورتش آب اسپری کنین

همزمان با گفتن “نه”، آب سرد رو به صورتش اسپری کنین. وقتی که  متوجه شد و از چریدن دست برداشت، بهش خوراکی بدین و تشویقش کنین.

۵. صبور باشین

فرایند آموزش ممکنه زمان ببره. این روش راهی بسیار مؤثر برای جلوگیری از کارهایی مثل خوردن علف، بالا رفتن روی مبل یا تخت و سرک کشیدن در سطل زباله هستش.

امیدوارم با کمک این مطلب بتونین به علف نخوردن سگ رو آموزش بدین و سلامت پتتون رو تضمین کنین.

منبع: wagwalking

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول