حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

ریزش موی گربه ها؛ راه حل و معرفی تاپ تن گربه

زمان مطالعه5 دقیقه

ریزش موی گربه ها
آخرین بروزرسانی : 24 بهمن 1402نویسنده : دسته بندی : رژیم غذایی گربه
پرینت مقالـه

می پسنـدم0

اشتراک گذاری

اندازه متن12

میشه گفت ریزش موی گربه دغدغه ی بیشتر سرپرست های اونا هستش. اگه شما یه گربه دارین که موهاش خیلی میریزه ؛ بعد یه مدت از ناچاری شاید به این نتیجه برسین که باید رنگ فرش و مبل های خونتونو با رنگ موهای گربتون ست کنین تا کمتر به چشم بیاد. اونایی که گربه ای دارن که ریزش موی بیش از حد داره میفهمن که من چی میگم!

البته هیچ راهی برای متوقف کردن روند طبیعی ریزش موی گربه وجود نداره، اما تغییر رژیم غذایی گربه می تونه تا حد زیادی به کاهش موهایی که روی مبل، تخت، روی زمین و غذای شما می ریزه کمک کنه.

ریزش موی گربه

 

چجوری از ریزش موی گربه جلوگیری کنیم؟

اولین قدم همیشه باید از بین بردن این احتمال باشه که بیماری باعث میشه موی گربه بیش از حد طبیعی ریزش کنه. اگه ریزش موی تکه‌ای، افزایش خاروندن و جویدن، ضایعات پوستی یا علائم بیماری عمومی مشاهده می‌کنین، بدون معطلی وقت دامپزشکی بگیرین.

از طرف دیگه، اگه مطمئن شدین که گربه شما کاملاً سالمه، تغییر رژیم غذایی برای جلوگیری از ریزش موی گربه مطمئناً ارزش امتحان کردن رو داره. یه رژیم معمولی نمیتونه ​​تمام مواد مغذی مورد نیاز گربه شما رو برای رشد و حفظ بهترین پوشش ممکن ،یعنی پوششی که ریزش رو کم کنه، تامین کنه.

وتوریا کلی مقاله دیگه راجع به تغذیه پت ها داره؛ برای خوندنشون کلیک کن!
ریزش مو گربه

دو ماده ی مغذی تاثیرگذار بر کاهش ریزش موی گربه

موقع انتخاب غذا برای کمک به کاهش ریزش موی گربه تون، توصیه می کنم حداقل به این دو ماده مغذی توجه کنین:

پروتئین

گربه ها گوشتخوارای اجباری هستن. اونا در مقایسه با بسیاری از گونه های دیگه به پروتئین بیشتری در رژیم غذایی خودشون نیاز دارن و بیشتر این پروتئین باید از منابع حیوانی به جای منابع گیاهی تامین بشه. اگه گربه ها پروتئین کافی از رژیم غذایی دریافت نکنن، یا پروتئینی که دریافت می کنن کیفیت پایینی داشته باشه، پوشش اونا آسیب می بینه. از این گذشته، مو از کراتین که خودش یه نوع پروتئینه ساخته شده.

پس به دنبال غذایی باشین که حاوی حداقل ۴۵ درصد پروتئین بر اساس ماده خشک باشه. این اطلاعات در تجزیه و تحلیل تضمین شده برچسب روی محصولات موجوده.

 

مشاوره دامپزشکی آنلاین

 

چربی

چربی رژیم غذایی هم نقش مهمی در کاهش ریزش داره، به ویژه اسیدهای چرب ضروری امگا ۳ و امگا ۶. در ترکیب مناسب، اسیدهای چرب باعث رشد مو و پوست سالم میشن. به برچسب مواد غذایی نگاه کنین که حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ و یا روغن ماهی آب سرد (مثلاً روغن ماهی قزل آلا) در لیست مواد تشکیل دهنده باشه. روغن دانه کتان یه منبع کم ارزش اسیدهای چرب ضروریه اما از هیچی بهتره.

مقدار کل چربی یه غذا برای کاهش ریزش در گربه ها باید بین ۲۵ تا ۳۵ درصد بر اساس ماده خشک باشه. اگه افزایش وزن برای گربه شما نگران کننده ست، پایین تر از این محدوده رو هدف قرار بدین و از نزدیک بر میزان خوردنش نظارت کنین.

تاثیرات مثبت رژیم جدید باید در حدود یک ماه بعد از شروع آشکار بشه.

ریزش مو گربه

 

مولتی ویتامین ها ؛ کمک کننده به کاهش ریزش موی گربه

این دو ماده مغذی و نسبت هاشون کلیت یه غذای ایده آل برای جلوگیری از ریزش رو تشکیل میدن. اما علاوه بر این دو ماده ، خیلی از عناصر دیگه هم برای جلوگیری از ریزش ضرورت دارن که شما نمیتونین بصورت دستی اونا رو به غذای گربتون اضافه کنین و درصدی از اونها هم که توی غذاهای خشک صنعتی وجود داره نمیتونه نیازهای گربه ای که از ریزش شدید رنج میبره رو تامین کنه.

پس در این مرحله شما باید به فکر مکمل های باکیفیتی باشین که خیلی راحت و بی دردسر دردسترستون قرار میگیره و میتونه کاملا مشکل ریزش موی گربه رو بدون اینکه ذره ای اذیت بشه حل کنه.

همونطور که گفتیم یه گربه برای سلامت، به تمامی گروه های مواد غذایی اعم از گوشت ، سبزیجات، غلات و… نیاز داره. اینجاس که استفاده از مکمل های غذایی مثل مولتی ویتامین ها ضرورت پیدا میکنه.

مولتی ویتامین ها محصولاتی هستن که تمامی ویتامین ها و مواد و املاح معدنی مورد نیاز گربه شما در اون ها گنجونده شده.

تاپ تن

تاپ تن گربه ؛ یه مولتی ویتامین تضمین شده برای کاهش ریزش موی گربه

توی این مقاله قصد داریم تا یکی از بهترین و مغذی ترین مولتی ویتامین های موجود در بازار رو به شما معرفی کنیم تا توی خرید این محصول ضروری که انتخاب درستش هم خیلی مهمه سردرگم نباشین.

مولتی ویتامین تاپ تن گربه بدون شک یه محصول فوق العاده برای گربه هاست.

تهیه و تولید این محصول به شکل قرص سبب استفاده آسون اون برای پت میشه. این قرص ها حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و عناصر کمیاب مورد نیاز گربه شماس که هر کدوم از اونها تاثیرات بسزایی در رشد و سلامت گربه دلبندتون دارن.

یکی از فواید و مزایای فوق العاده مهم این محصول جلوگیری از ریزش موعه؛ همون چیزی که ما دنبالشیم و یکی از دغدغه های اصلی سرپرستان پت به شمار میره.

گربه

علاوه بر همه ویژگی های گفته شده، این مولتی ویتامین باعث :

  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • سلامت و بهبود اوضاع فیزیکی پت
  • سلامت دندون ها 
  • پیشگیری از بیماری های دهان و دندان
  • حفظ سلامت پوست و مو و
  • درخشندگی موها

هم میشه.

این محصول همچنین حاوی تورینه که برای بهبود کارکرد قلب و کمک به بینایی بهتر کمک کننده ست.

اگه بخوایم بصورت جزئی هم این محصولو بررسی کنیم باید بگیم که حاوی پروتئین، چربی های مفید، فیبر، تورین، کلسیم،فسفر، سدیم، منیزیم و پتاسیمه.

همچنین بصورت افزودنی حاوی ویتامین A ، ویتامین های گروه B، ویتامین D3 و ویتامین E است.

پس شما میتونین با خیال راحت به این محصول باکیفیت اعتماد کنین و مطمئن باشین که اگه ریزش موی گربه تون منشا تغذیه ای داره ، با مصرف تاپ تن به حداقل میرسه.

منبع: petmd

 
مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول