حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

چیکار کنم گربه وسایل خونمو خراب نکنه؟

زمان مطالعه4 دقیقه

آخرین بروزرسانی : ۱ بهمن ۱۴۰۲نویسنده : دسته بندی : مراقبت از گربه
پرینت مقالـه

می پسنـدم0

اشتراک گذاری

اندازه متن12

قبل از اینکه بخوایم برای جلوگیری از خراب شدن وسایلمون توسط گربه ها راه حل بدیم ، لازمه که اتمام حجت کنیم و یکم صادقانه با هم صحبت کنیم!

مطلب رو با یه خبر بد شروع میکنیم! شما نمی‌تونین به‌کلی جلوی خراب شدن وسایلتون توسط گربه‌ ها و پنجول انداختنشون رو بگیرین. این کاریه رفتار طبیعی برای گربه سانانه و اونا به دلایل مختلفی این کار رو انجام میدن. پنجول انداختن روشیه که با استفاده از اون قلمروشون رو علامت گذاری میکنن. این تعیین قلمرو هم با نشانه های بصری آثار خراش و هم با فرومون هایی که از طریق پنجه هاشون رسوب می کنه صورت میگیره.

اما لازم نیست ناامید بشی! راه هایی برای ایمن نگه داشتن مبل یا فرش شما از اسیب پنجولای گربه وجود داره. کلید رفع این مشکل اینه که توجه گربتون رو به هدف دیگه ای برای پنجول انداختن هدایت کنین.

ناخن هاشو از ته نکشین!

این کار یکی از روش های مربوط به دهه ۱۹۹۰ میلادیه که هرگز نباید دوباره احیا بشه. نیاز به گفتن نداره که این روش بسیار بی رحمانه ست. این کار شامل قطع بند انگشت از انتهای پنجه گربه ست و می‌تونه باعث درد طولانی‌مدت بشه. اگه به خاروندن به عنوان یه رفتار عادی فکر میکنین،قطعا نمی خواین که گربه ها رو از انجام کاری که برای اونا عادی و طبیعیه منع کنین.”

بیشتر ایالات متحده، به همراه نیویورک و مریلند، ممنوعیت‌های سفت و سختی رو برای این کار تصویب کردن.

اموزش دستشویی گربه

یه اسکرچر مناسب براش انتخاب کنین

مکان ایده آل برای استفاده از چنگال گربه ها روی یه اسکرچره. اما همه گربه ها به یه اندازه به اسکرچرها تمایل نشون نمیدن و ممکنه برای پیداکردن اسکرچری که گربه شما دوستش داره کمی آزمون و خطا لازم باشه.

یکی از عوامل مهمی که باید در نظر گرفت بافت اسکرچره. بعضی از گربه‌ها احساس خراشیدن روی فرش رو دوست دارن، در حالی که برخی دیگه مقوا یا همچین جنس هایی رو ترجیح می‌دن. پس موقعی که میخواین یه اسکرچر بخرین، به این نکته توجه کنین.

همچنین بحث عمودی و افقی بودن اسکرچر هم مهمه. بیشتر گربه سانان عاشق اسکرچرهای عمودی و بلند هستن، اما بعضی دیگه اسکرچر های هم تراز با زمین رو ترجیح می دن. اگه میخواین اسکرچر عمودی تهیه کنین، مطمئن بشین که استحکام لازم رو داره و برنمیگرده و سقوط نمیکنه.یه بخشی از جذابیت مبلمان برای گربه ها اینه که وقتی گربه‌ها در طول مدت طولانی اونو به سمت پایین می‌کشن، واژگون نمی‌شن.

 

اسکرچر رو در محل مناسب قرار بدین

اگه اونارو جای پرتی از خونه قرار بدین،  عملا تهیه اسکرچر فایده ای نداره، حتی اگه از همه نظر عالی باشه. گربه شما برای انتقام یا غرض ورزی روی صندلی مورد علاقه شما پنجول نمیندازه! بلکه به این دلیل این کار رو میکنه که شما زمان زیادی رو اونجا سپری می کنین. مناطق شلوغ خونه معمولاً مناطقی هستن‌که توجه صاحبانشون رو به خوبی جلب می‌کنن. بنابراین گربه‌ها می‌خوان اون مکان‌ها رو به عنوان قلمروخودشون علامت‌گذاری کنن.

این به این معنیه که قرار دادن یه اسکرچر در فضایی که به ندرت استفاده می شه کارساز نخواهد بود. اونا به خراش دادن قسمت هایی از خونه که براشون ارزشمند نیست اهمیتی نمیدن. در عوض، اسکرچر رو نزدیک مبلمانی قرار بدین که گربه‌های شما در حال خراب کردن اون هستن، تا راحت‌تر اونو به عنوان یه جایگزین ببینن.

گربتونو به خاطر پنجول انداختن تنبیه نکنین

این بخش به نظر می رسه که توسط یه گربه نوشته شده، اما درسته! مجازات و تنبیه کردن خیلی روی گربه ها جواب نمیده. احتمالاً گربه‌های شما کلمات یا لحن تند شما رو با خراشیدن مرتبط نمی‌کنن، بنابراین تنها نتیجش اینه که اونارو مضطرب میکنین.

برای رفتاری که می خواین پاداش بدین

هرموقع دیدین که گربتون داره از اسکرچرش استفاده می‌کنه ، منتظر بمونین تا کارش تموم بشه و بعد خیلی سریع به اونا تشویقی بدین. پاداش دادن احتمال استفاده از اسکرچر رو در آینده بیشتر خواهد کرد.

ناخن های گربه رو کوتاه نگه دارین

برخی از گربه ها سرسخت تر و مخرب تر از بقیه هستن. کوتاه کردن ناخنا کمک میکنه تا بدون ایجاد تخریب زیاد بتونن خودشون رو به طور معمولی بخارونن و مشکل خاصی براشون به دنبال نداشته باشه. در صورت کوتاه کردن ناخن ، حدود یک ماه تا شش هفته دووم میارن.

گاهی باید اجازه بدین گربه برنده بشه!

گاهی اوقات، شما فقط باید تسلیم بشین. وقتی گربه‌ها تمایل شدیدی به یه مبلمان خاص دارن، بهتره که اونو به عنوان یه گزینه برای پنجول کشیدن گربه درنظر بگیریم و قیدشو بزنیم!

منبع: washingtonpost

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول