حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

حساسیت به گربه: چه گربه هایی باعث بروز حساسیت نمیشن؟

زمان مطالعه8 دقیقه

حساسیت به گربه در انسان
آخرین بروزرسانی : 16 بهمن 1402نویسنده : دسته بندی : گربه, مراقبت از گربه, مقالات, نژاد گربه
پرینت مقالـه

می پسنـدم0

اشتراک گذاری

اندازه متن12

حساسیت به گربه یکی از مشکلاتیه که اکثر سرپرست های گربه باهاش مواجه میشن . اگر شما میخواین گربه ای رو به سرپرستی بگیرین باید خیلی از جوانب رو بسنجین، شاید نکته ای که کمتر کسی در رابطه با به سرپرستی گرفتن گربه ها بهش توجه نمیکنه موضوع حساسیت به گربه هاست.

شاید براتون جالب باشه بدونین که حتی خود دامپزشک ها ممکنه دچار حساسیت به گربه ها بشن. برای کنترل مشکل حساسیت به گربه ها شما میتونین از یه سری دارو های ضد الرژی مثل سیتریزین استفاده کنین.

اما این نگرانی حساسیت به گربه هم تا حد زیادی قابل حل شدنه چراکه یه سری از نژادهای گربه وجود دارن که نسبت به بقیه گربه ها٬ حساسیت کمتری برای سرپرست هاشون ایجاد میکنن و میتونن برای این افراد انتخاب مناسبی باشن.

مشاوره دامپزشکی آنلاین

گربه ی هایپوآلرژنیک چی هست حالا؟

شاید دونستن این موضوع که گربه ها تو پوست٬ بزاق و ادرار خودشون مواد آلرژی زا دارن براتون جالب باشه! بعضی از نژادهای گربه که تحت عنوان ((گربه های هایپوآلرژنیک)) شناحته میشن٬ سطوح پایین تری از پروتئین هایی رو تولید میکنن که باعث حساسیت به گربه میشه. البته اینم باید بدونین که چیزی به عنوان گربه ی بدون ایجاد حساسیت وجود نداره اما بعضی از نژادهای خاص ممکنه برای بعضی از افراد که به گربه ها آلرژی دارن و موقعی که کنارشون هستن٬ دچار عطسه و خارش میشن مناسب تر باشه.

 حساسیت به گربه تو چه نژادهایی رخ نمیده؟

تو این مطب سعی کردیم نژادهایی رو بهتون معرفی کنیم که برای افراد مبتلا به حساسیت به گربه مناسب تر باشه و بتونن بدون اینکه مشکل حساسیت به گربه براشون پیش بیاد٬ ازش نگهداری کنن. اما بهتون توصیه میکنم که قبل از اینکه این نژادهای هایپوآلرژنیک رو به سرپرستی بگیرین حتما قبلش باهاشون در ارتباط نزدیک باشین تا ببینین آیا برای شما ایجاد حساسیت و آلرژی میکنن یا خیر.

  •  سیبرین:

سیبرین یه نژاد گربه ی هایپوآلرژنیک و دوست داشتنیه. این نژاد برخلاف داشتن موهای ضخیم و بلند٬ نسبت به خیلی از گربه های دیگه پروتئین های آلرژن زای کمتری تولید میکنن. این نژاد گربه – یعنی سیبرین ها— علاوه برا اینکه گربه های خوبی برای افراد مبتلا به آلرژی هستن٬ خیلی هم مهربونن و با اعضای خانواده دوست میشن و در مجموع به عنوان حیوان خانگی مناسب برای سرپرستی توصیه میشن. البته که این نژاد مثل بقیه گربه ها نیاز به مراقبت های خاصی داره که حتما باید اونارو براش انجام بدین تا مشکلی براش پیش نیاد.

نژادی مناسب برای جلوگیری از حساسیت به گربه

 

 

  •  سیامی:

یکی دیگه از نژادهای گربه هایپوآلرژنیک٬ سیامی هستش. درسته که گفته میشه گربه ای نیست که ریزش مو نداره اما به طرز باور نکردنی ای ریزش موهای این گربه ی چشم آبی نزدیک به صفره! و این نشون میده که این نژاد خیلی خیلی کمتر نسبت به سایر نژادها٬ مواد آلرژن تولید میکنه. گربه های نژاد سیامی خیلی زیاد به سرپرست های خودشون اهمیت میدن و در مقابل هم نیاز به توجه زیادی از سرپرست های خودشون دارن و خب برای همینه که این نژاد برای خانواده هایی که تایم طولانی خونه نیستن مناسب نیست و این نژاد تحمل این مقدار از دور بودن اعضای خانواده رو نداره.

نژادی مناسب برای جلوگیری از حساسیت به گربه

 

 

اگر در رابطه با نژاد سیامی بیشتر میخواین بدونین، کلیک کنین.

  • بنگال:

گربه ی بنگال یه نژاد هایپوآلرژنیک منحصر به فرده. پوشش بدن خالدار و با موهای کمش نشون میده که اجدادش٬ گربه پلنگ های آسیایی بودن و ظاهر وخشنشون هم اونا رو از سایر نژادها٬ متمایز میکنه. اما این گربه های پرانرژی و باهوش میتونن برای بعضی از افراد بی خطر باشن و این در حالیه که توی یکسری از شهر ها٬ مقررات خاص و یا حتی ممنوعیت هایی برای نگهداری از این نژاد وجود داره.

  • نژادی مناسب برای جلوگیری از حساسیت به گربه
    راشن بلو:

 

گربه های نژاد راشن بلو٬ هایپوآلرژنیک و دارای شخصیتی مهربون و آروم هستن که همین ویژگی باعث شده اونا نژاد محبوبی برای به سرپرستی گرفته شدن باشن. گربه های نژاد راشن بلو در برابر غریبه ها بسیار خجالتی ان و ممکنه کمی طول بکشه تا به اصطلاح یخشون آب شه! و با افراد حدید گرم بگیرن.

اگر دوست دارین بیشتر راجع به نژاد راشن بلو بدونین کلیک کنین.

نژادی مناسب برای جلوگیری از حساسیت به گربه

  • اسفینکس:

در مقایسه با سایر نژادهای گربه٬ گربه های اسفینکس که هایپوآلرژنیک هم هستن ویژگی خیلی منحصر به فردی دارن اونم اینکه اونا تقریبا هیچ مویی روی بدنشون ندارن!. گربه های نژاد اسفینکس میتونن کاملا بدون مو باشن و یا اینکه لایه ی نازکی از مو یا پرز داشته باشن و خب همین باعث میشه نبست به خیلی از گربه هایی که کلی مو روی بدنشون دارن٬ مواد آلرژن کمتری تولید کنن. اما این موضوع نشون دهنده این نیست که نیازی به گرومینگ نداشته باشن. این نژاد هم برای این پوست سالم و بدون چربی داشته باشه نیاز داره مثل بقیه نژادها بهش رسیدگی شه.

نژادی مناسب برای جلوگیری از حساسیت به گربه

 

 

  •  دون رکس:

نژاد گربه دون رکس با موهای کوتاه و مجعد٬ یکی دیگه از بهترین گربه های هایپوآلرژنیک برای به سرپرستی گرفتنه. این نژاد خیلی مهربون و باهوشه اما نیاز به توجه خیلی زیاد اعضای خانوادش داره. بنابراین اگه تایم طولانی ای خارج از منزل هستین ممکنه نژاد دون رکس برای شما انتخاب مناسبی نباشه.

نژادی مناسب برای جلوگیری از حساسیت به گربه
نژاد Devon Rex یکی از نژادهایی که برای افراد دارای حساسیت به گربه مناسبه

 

 

  •  کورنیش رکس:

این نژاد درست مثل نژاد دون رکس٬ دارای موهای مجعد و شخصیت مهربونه که همین ویژگی باعث این شده که این نژاد جز حیوانات خانگی محبوب به حساب بیان. کورنیش رکس به خاطر توجه زیادی که به اعضای خانواده خصوصا بچه ها داره خیلی معروفه. این نژاد خیلی پرانرژیه و نیاز داره در طول روز حتما بازی کنه. همچنین به خاطر جنس موهاش لازمه که مرتب شونه و گرومینگ بشه. اگه بخوام خیلی خلاصه بهتون بگم٬ اگه به دنبال یه نژاد کم دردسر برای نگهداری هستین٬ کورنیش رکس ممکنه انتخاب مناسبی برای شما نباشه.

 

 

  • جاوانیز:حساسیت به گربه

گربه نژاد جاوانیز یکی دیگه از گربه های هایپوآلرژنیک و در عین حال با موهای بلنده. به همین دلیل تاونا به گرومینگ و شونه زدن مداوم نیاز دارن تا پوشش بدنشون همیشه شاداب بمونه. نژاد جاوانیز بسیار بازیگوش٬ باهوش و اجتماعیه و از بودن کنار مردم لذت میبره. در حدی که اگه شما دنبال گربه ای هستین که مستقل باشه٬ نباید این گربه رو به سرپرستی بگیرین.

 

 

حساسیت به گربه

  •  بالینیز:

گربه ی نژاد بالینیز٬ یه گربه با موهای بلنده که خیلی شبیه به نژاد سیامیه. بالینیز جز نژادهای مهربون به حساب میاد و برای همه ی خانواده ها خصوصا اونایی که بچه دارن کاملا مناسبه. این نژاد٬ جز گربه های باهوش به ساب میان و خیلی خیلی آموزش پذیرن.

نژادی مناسب برای جلوگیری از حساسیت به گربه

 

 

  •  اورینتال شورت هیر:

گربه های نژاد اورینتال ظاهری زیبا و موهای درخشان دارن. این نژاد علاوه بر اینکه جز گربه های هایپوآلرژنیک به حساب میاد٬ به خاطر موهای کوتاهی که دارن به حداقل میزان رسیدگی و گرومینگ احتیاج دارن. این نژاد بسیار بازیگوش و در عین حال باهوشه. اونا خیلی پرانرژی و پرجنب و جوشن و حس کنجکاوی زیادی دارن. عاشق بودن کنار مردمن و جز نژادهای اجتماعی به حساب میان.

نژادی مناسب برای جلوگیری از حساسیت به گربه

 

 

  •  برمه ای:

نژاد برمه ای موکوتاه یکی دیگه از نژادهای هایپوآلرژنیک به حساب میاد که نیاز به رسیدگی و گرومینگ زیادی ندارن. اونا بسیار مهربون٬ باهوش و پرانرژی ان  و این یعنی نیاز به بازی کردن و وقت گذروندن کنار شما در طول روز دارن.

نژادی مناسب برای جلوگیری از حساسیت به گربه

 

نکاتی برای به سرپرستی گرفتن گربه های هایپوآلرژنیک:

افراد دارای حساسیت به گربه،حتما قبل از به سرپرستی گرفتن٬ تحقیق کنین اگه به دنبال یه گربه ی هایپوآلرژنیک هستین باید حتما برای به سرپرستی گرفتن مناسب ترین نژاد متناسب با شرایط خودتون تحقیق کنین. قبل از اینکه گربه رو بخواین بیارین به منزلتون٬ پیشنهاد میکنیم حتما باهاش حضوری در ارتباط باشین. این کار باعث میشه تا شما متوجه بشین نسبت به این نژاد آلرژی دارین یا نه و چه واکنش آلرژیکی تو بدن شما ایجاد میشه.

حساسیت به گربه یه موضوع کاملا فردیه که ممکنه حتی تو یه خانواده تنها یک نفر مشکل حساسیت به گربه داشته باشه.

با یک متخصص در زمینه آلرژی صحبت کنین مشاوره با متخصص آلرژی برای تعیین شدت علائم حساسیت به گربه٬ میتونه قبل از اوردن گربه جدید به خونتون بسیار مفید باشه. همچنین دکتر شما میتونه متناسب با علائم شما براتون دارو نسخه کنه تا علائم آلرژیتون کمتر بشه.

خونه ی خودتونو تمیز نگه دارین گربه های معمولی ریزش مو و شوره دارن که میتونه روی مبل٬ فرش و لباس ها جمع بشن. علاوه بر اینکه تمیز کردن اونا سخته٬ میتونه علائم آلرژی رو هم زیادتر کنه. وقتی یه گربه ی هایپوآلرژنیک دارین تمیز نگه داشتن خونه راحت تره چرا که ریزش مو و شوره توی این نوع از گربه ها کمتره.

ولی باید حواستون باشه که دارو درمانی درمان قطعی حساسیت به گربه نیست و شما باید دنبال درمان دائمی باشین.

منبع:petmd

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول