حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

هزینه عقیم سازی گربه: هزینه ی جراحی عقیم سازی گربه چقدره؟

زمان مطالعه5 دقیقه

هزینه جراحی عقیم سازی
آخرین بروزرسانی : 19 بهمن 1402نویسنده : دسته بندی : گربه, مراقبت از گربه, مقالات
پرینت مقالـه

می پسنـدم0

اشتراک گذاری

اندازه متن12

نگرانی و دغدغه اصلی عقیم سازی برای کسایی که گربه دارن اینه که آیا عقیم کردن گربه به کاهش ریسک ابتلا به سرطان رحم کمک میکنه؟ و هزینه عقیم سازی گربه چقدره؟ یا اینکه آیا با عقیم کردن٬ گربه خوش اخلاق تر میشه؟

شاید اولین چیزی که تو ذهن همه مردم (اون عده از دوستانی که تجربه نگهداری از پت رو تا به حال نداشتن) در رابطه با عقیم سازی بیاد این باشه که عقیم سازی به کم کردن جمعیت سگ ها و گربه های پرسه زن کمک میکنه. اما ماهایی که پت داریم احتمالا میدونیم که این گفته برای حیوانات پرسه زن صدق میکنه نه گربه هایی که توی خونه و لای پر قو نگهداری میشن! اما خب برای یک سرپرست گربه قطعا دونستن هزینه عقیم سازی گربه از واجباته!

 

هزینه ی عقیم سازی گربه

میخوام بهتون بگم اگه گربتون رو عقیم نکنین چه اتفاقی میوفته؟

گربه نری که عقیم نشده باشه، همیشه دوست داره پرسه بزنه، قلمرو خودش رو افزایش بده، جفت پیدا کنه و با ادرار نشونه گذاری کنه و ازهمه مهمتر٬ ریسک ابتلا به سرطان بیضه و پروستات توش خیلی زیاده. وقتی گربتون تمایل به پیدا کردن جفت داره یعنی احتمال فرار کردنش از خونه هم بیشتر میشه و با خارج شدن از خونه٬ احتمال داره کلی بلا سر گربتون بیاد مثل تصادف٬ دزدیده شدن و کلی خطر احتمالی دیگه…

حالا اگه شما گربه ی ماده دارین و عقیمش نکرده باشین ممکنه هم برای شما و هم برای گربتون دردسر ایجاد کنه. گربه ی ماده ای که عقیم نشده باشه میتونه در معرض درگیری برای جفت گیری باشه٬ کلی تو خونه سر و صدا ایجاد کنه و هر لحظه فکر فرار تو ذهنش باشه. همچنین دوره ی فحلی گربه ها میتونه استرس زا باشه برای گربتون.

به نظرتون عقیم سازی گربه ماده چه فوایدی میتونه براش داشته باشه؟

  • از بین رفتن ریسک بارداری
  • از بین بردن خطر ابتلا به عفونت های رحم
  • کاهش ریسک ابتلا به سرطان پستان
  • کاهش احتمال فرار گربه از خونه

 

تا اینجا در مورد مزایای عقیم سازی برای گربتون صحبت کردیم اما طبیعتا انجام این جراحی برای شما هم میتونه مزایایی به همراه داشته باشه از جمله اینکه:

 

  • دیگه نگران حاملگی گربتون نیستین٬ چه از نظر نگهداری بچه گربه های تازه به دنیا اومده و چه از نظر تامین احتیاجات اونا (مالی).
  • جلوگیری از فحلی میتونه خیلی براتون کمک کننده باشه چون گربه ای که عقیم نشده باشه و همچنین جفت گیری نکرده باشه میتونه تو دوران فحلیش سر و صداهای زیادی از خودش تولید کنه که آزار دهندس و همچنین میتونه سایر گربه هارو به خونه شما جذب کنه.
  • و نهایتا رفتار نشانه گذاری (خصوصا در گذربه های نر) میتونه خیلی ناخوشایند باشه که با عقیم کردن گربتون٬ انجام این رفتار کاهش پیدا میکنه.

 

اما احتمالا براتون این سوال پیشی اومده که چه زمانی میتونین گربتون رو عقیم کنین؟

گربه ها میتونن از چهار ماهگی عقیم بشن. این سن ممکنه خیلی کم به نظر برسه اما گربه ها میتونن بعد از این سن به سرعت از لحاظ جنسی به بلوغ برسن در نتیجه عقیم سازی تو این سن ایمن تر به نظر میرسه. البته خیلی از دامپزشک ها سن مناسب عقیم سازی رو پنج یا شش ماه اعلام میکنن چون گربه بزرگ تره و برای عمل جراحی آمادگی بیشتری داره.

گربه هایی که قراره بیرون از خونه زندگی کنن ، تا زمانی که عقیم نشدن اجازه بیرون رفتن ندارن.

هزینه ی عقیم سازی گربه

خب حالا میرسیم به موضوع جذاب هزینه عقیم سازی گربه ها!

هزینه عقیم سازی گربه ها میتونه خیلی متفاوت باشه. هزینه عقیم سازی گربه به عوامل زیادی میتونه بستگی داشته باشه. از جنسیت گربه گرفته تا منطقه ای که گربتون قراره اونجا جراحی شه و همچنین اینکه گربتون قراره تو کلینیک جراحی شه یا بیمارستان. مواد مصرفی هم میتونه توی قیمت تاثیرگذار باشه. اما اگه بخوام بهتون یه بازه برای جراحی عقیم سازی گربه بگم به این شکل خواهد بود که:

هزینه عقیم سازی گربه نر بین بازه ۱.۵ تا ۲.۵ میلیون تومن و

هزینه عقیم سازی گربه ماده بین بازه ۲ تا ۳.۵ میلیون تومن خواهد بود.

البته هزینه عقیم سازی گربه میتونه برای گربه های خیابون از این مقدار کمتر هم باشه به شرط اینکه مرکز درمانی که قراره گربه اونجا جراحی بشه تعرفه حمایتی داشته باشه. البته این بازه قیمتی فقط برای جراحی هستش و قبل از جراحی نیاز هست که آزمایش خون (و برای بعضی از گربه ها که سابقه بیماری قلبی دارن٬ اکو) هم انجام بشه که هزینه عقیم سازی گربه رو بیشتر از این مقدار که بهتون گفته شد میکنه. به جز هزینه عقیم سازی گربه٬ شما هزینه آنتی بیوتیک تراپی رو برای گربتون خواهید داشت که بسته به نظر دکتر ممکنه از ۱ روز تا ۷ روز برای گربتون تجویز بشه.

مشاوره دامپزشکی آنلاین

 آیا جراحی عقیم سازی٬ جز جراحی های پر ریسک به حساب میاد؟

عقیم سازی گربه جزو جراحی های کم ریسک به شمار میره.

برای نرها، عقیم سازی شامل برداشتن بیضه ها که منبع تستوسترون هستن با استفاده از ایجاد شکاف در کیسه بیضه اون هاست. گربه ساعاتی پس از جراحی به خونه میره.
جراحی عقیم سازی در ماده ها شامل برداشتن رحم، لوله های فالوپ (لوله های رحمی) و تخمدان هاست که اصطلاحا به این جراحی اوریوهیسترکتومی میگن. موهای قسمتی از شکم گربه تراشیده میشه و در پایان چند بخیه لازمه. بخیه ها بعد از ده روز کشیده میشن.

اگر دوست داشتین راجع به مراقبت های پس از جراحی عقیم سازی بیشر بدونین کلیک کنید.

هزینه عقیم سازی گربه

موردی که بعد از عقیم سازی لازمه بهش توجه کنین اینه که به احتمال زیاد گربتون رو به چاقی میره.عقیم شدن بصورت مستقیم تاثیری روی افزایش وزن گربه نداره اما اگه کالری دریافتی گربه قبل و بعد از عقیم سازی تغییر نکنه و بعد از عقیم سازی هم همون مقدار قبل غذا بخوره شروع به افزایش وزن میکنه.

تغذیه گربه با غذا خشک های مخصوص گربه های عقیم شده یا کاهش تدریجی کالری دریافتی روزانه گربه به راحتی از اضافه وزنش بعد از جراحی عقیم سازی جلوگیری میکنه و کمک میکنه که گربتون فیت و خوش اندام باقی بمونه.

منبع METLIFE

مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول