حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

مسافرت با سگ: چجوری سگم رو با خودم ببرم مسافرت؟

زمان مطالعه5 دقیقه

آخرین بروزرسانی : ۱۸ اسفند ۱۴۰۲نویسنده : دسته بندی : مقالات
پرینت مقالـه

می پسنـدم0

اشتراک گذاری

اندازه متن12

قبل از رفتن به مسافرت با سگتون، اون رو برای معاینه پیش دامپزشک ببرین. مطمئن شین که همه واکسن‌هاش رو زده و شناسنامش رو همراه خودتون ببرین. برای سفر با خطوط هوایی،گواهی سلامت لازمه. از دامپزشکتون بپرسین که آیا سگتون وضعیت روحی و جسمی مناسبی برای سفر داره یا نه. در نظر داشته باشین که همه سگ ها از سفر رفتن لذت نمیبرن.
برای حفظ سلامت سگتون تو سفر، غذای معمولی سگتون رو  به همراه داشته باشین. بطری اب رو فراموش نکنین و حتماً داروهای مورد نیاز حیوون خونگیتون رو به همراه داشته باشین.
برای شرایط اضطراری آماده باشین. شماره نزدیکترین بیمارستان شبانه روزی رو پیدا کنین تا در مواقعی که حال بچتون بد میشه و اضطراریه دستپاچه نشین. همچنین در این مواقع میتونین از مشاوره دامپزشکی انلاین وتوریا که به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی نیاز شماست استفاده کنین.
مشاوره دامپزشکی آنلاین وتوریا به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی شما عزیزان خواهد بود.

باکس مسافرتی سگ

باکس سگ یه راه عالی برای ایمن نگهداشتن سگتون تو مسافرته و برای سفر با هواپیما مورد نیازه. یاکسی که انتخاب میکنین باید شامل وسایل ضروری سگ، مثل وسایل ارتوپدی، یه اسباب‌بازی مورد علاقه سگ باشه. همچنین یه بطری آب برای سگتون تهیه کنین. جالا میتونین با خیال راحت با حیوون خونگیتون به مسافرت برین.
هنگام خریدن باکس برای مسافرت با سگتون، به این ویژگی ها توجه کنین:
  • به اندازه کافی بزرگه و  به سگ اجازه ی ایستادن، چرخیدن و دراز کشیدن میده.
  •  محکم، داشتن دستگیره
  •  کف ضد نشت پوشیده شده با مواد جاذب
  •  تهویه، با رینگ یا دستگیره های بیرونی برای جلوگیری از مسدود شدن جریان هوا
  •  برچسب «حیوان زنده»، فلش‌هایی که وضعیت عمودی رو نشون میدن با نام، آدرس و شماره تلفن سرپرست

شناسایی سگ

در صورتیکه سگتون تو سفر گم شد، مواردی که بهتون میگم رو رعایت کنین.
مطمئن شین که قلاده سگتون محکمه. قلاده باید دارای برچسب‌های شناسایی شامل نام سگ، اسم خودتون، و شماره تلفن منزلتون و همچنین برچسب واکسن هاری باشه. اگر قصد دارین بیش از چن روز دور باشین، یه برچسب شناسایی دوم که محل و شماره تلفن محل تعطیلاتون روش نوشته شده، تهیه کنین. همچینین میتونین از دامپزشکتون بخواین تا برای سگتون میکروچیپ بزاره. یه عکس جدید از سگتون و همچنین یه کپی از سوابق سلامتی او که تمام واکسن هاش زده همراه خودتون داشته باشین.
مسافرت با سگ با رعایت یه سری نکات میتونه لذت بخش باشه

مسافرت با سگ به همراه ماشین

  زمانی که به همراه ماشین با سگتون مسافرت میکنین، باید به یه سری نکاتی که در ادامه بهتون میگم، توجه کنین:

  • سگتون رو به ماشین عادت بدین و اجازه بدین همراه با شما تو ماشین بشینه و ابتدا با سفرهای کوتاه شروع کنین.
  •  بهتره که سگتون با معده خالی سفر کنه، اینجوری از بیماری اتوماسیون جلوگیری میکنین. همیشه اب کافی و تمیز به همراه داشته باشین.
  •  تهویه خودرو را خوب نگه دارین.  اگر سگتون تو باکسشه، مطمئن شین که هوای تازه به داخل باکسش جریان داره.
  •  برای ایمن نگه داشتن سگتون، کمربند ایمنی برای سگتون و یا صندلی ماشین مخصوص سگ تهیه کنین.
  •  اجازه ندین سگتون سرش رو بیرون پنجره ببره. این حرکت میتونه منجر به اسیب چشمهاش شه.
  •  هرگز اجازه ندین سگتون پشت یه کامیون باز سوار شه.  این بسیار خطرناکه و میتونه منجر به صدمات شدید و مرگ شه.
  •  هر چن دقیقه یکبار توقف کنین تا سگتون به همراه خودتون و خوتواده استراحت کنه.
  •  ماشین سواری برای همه کسل کنندست، پس حواستون باشه  به بچه هاتون آموزش بدین که سگتون رو تو ماشین اذیت نکنن.
  •  هرگز و هرگز سگتون رو تو  وسیله نقلیه دربسته رها نکنین، به خصوص تو تابستون، و نکات ایمنی مربوطه به فصل تابستون رو رعایت کنین.  اگر مجبورین ماشین رو ترک کنین، به یکی از اعضای خونوادتون بسپرین داخل ماشین بمونه و از سگتون محافظت کنه.

مسافرت با سگ به همراه هواپیما

هنگام سفر با هواپیما، قبل از سفر به دامپزشکتون مراجعه کنین. گواهی سلامت باید حداکثر ۱۰ روز قبل از سفر به شرکت هواپیمایی ارائه بشه. گواهی هاری و واکسیناسیون نیز الزامیه. سگتون باید حداقل ۸ هفته سن داشته باشه و از شیر گرفته شده باشه.
 این مسئولیت سرپرسته که سلامت و توانایی پرواز سگ رو تأیید کنه. از دامپزشکتون بپرسین که آیا بهتره سگتون قبل از پرواز ارامبخش بزنه یا نه. همچنین، مطمئن شین که دمای نقطه شروع و مقصد پرواز رو بررسی کنین، چون ممکنه خیلی گرم یا خیلی سرد باشه و دما برای سگتون مناسب نباشه.
 توجه کنبن هر شرکت هواپیمایی با توجه به مقررات و خدمات، تغییرات خاص خودش رو داره. به عنوان مثال، اگر باکس سگتون تمام الزامات سگتون رو مهیا نمیکنه، ممکنه شرکت هواپیمایی  اجازه استفاده از اون به شما نده. هنگام رزرو کردن، باید برای سگتون جا رزرو کنین. محدودیت هایی در مورد تعداد حیوانات مجاز در هر پرواز وجود داره. اونها بر اساس اولویت پذیرفته میشن.
توی مسافرت با سگتون به همراه هواپیما به نکات لازم توجه کنین.

نکات مهم هنگام مسافرت با سگ

مسافرت با سگتون میتونه لذت بخش باشه، به شرطی که رضایتمتدی سگتون هم در نظر بگیرین و نکات ایمنی رو تو طول سفر رعایت کنین. بیاین تا یه سری از این نکات رو براتون بگم:

  • برای حمام و نظافت سگتون برنامه ریزی کنین. باید به سگتون یاد بدین که چجوری بتونه روی سطوح مختلف نه فقط علف و چمن دسشویی کنه. یه کیسه برای جمع کردن مدفوع یچتون با خودتون به همراه داشته باشین.
  • اسباب بازی مورد علاقش رو با خودتون ببرین تا سرگرم شه و حوصلش سر نره. میتونین بازی های معمایی براش تهیه کنین تا از یه نوع بازی مشخص خسته نشه.
  • غذای بسته بندی شده و اب به مقدار کافی به همراه داشته باشین. میتونین برای تغذیه مناسب در طول مسافرت با سگتون با دامپزشکتون مشورت کنین.
منبع: akc
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول