حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

میو کردن گربه؛ معنی میو کردن گربه ها چیه؟

زمان مطالعه5 دقیقه

آخرین بروزرسانی : 4 بهمن 1402نویسنده : دسته بندی : رفتارشناسی گربه, گربه, مراقبت از گربه, مقالات
پرینت مقالـه

می پسنـدم0

اشتراک گذاری

اندازه متن12

یادگیری دلایل میو کردن گربه میتونه به شما تو نگهداری بهتر گربتون کمک کنه

زبان گربه ها ترکیبی از حالات بدن٬ بویایی و صداها ست. انسان ها در مقایسه با گربه ها از نظر قدرت بویایی٬ صفر هستن و ما اغلب از حرکات دم و گوش ها که درواقع سیگنال هایی هستن که گربه برای ما میفرسته٬ غافل میشیم.

اکثرا صدای جیغ ٬ غرغر ٬ خش خش و خرخر گربه هاست که توجه مارو به خودشون حلب میکنه خصوصا تو ساعت های اولیه روز که مارو بیدار میکنن! اما به نظرتون راهی وجو داره که بتونیم از طریق میو کردن گربه ها متوجه شیم که چی میخوان و یا چی رو سعی دارن به ما بفهمونن؟

میو کردن گربه وتوریا
میو کردن گربه

انواع میو کردن گربه

چهار نوع کلی از میو کردن تو گربه ها وجود داره:

  • الگوهای غرغر کردن (سوفل مانند) که شامل خرخر و لرزوندن صداس
  • الگوهای صدادار (گربه ها میتونن صداهای آوا دار از خودشون تولید کنن)
  • الگوهایی که گویا٬ واضح و رسا هستن مثل پچ پچ کردن که درواقع نشان دهنده ناامیدی هستش
  • الگوهایی که با شدت توسط گربه گفته میشه مثل فیف کردن و غرغر کردن و درواقع نشان دهنده هشداره

 

به جز چهار دسته کلی که در بالا ذکر شد٬ حدس زده میشه گربه ها صداهای دیگه ای هم از خودشون تولید میکنن که ممکنه اونقدر ظریف و یا با فرکانس بالا باشه که فقط بقیه گربه ها قادر به شنیدنش باشن.

همه نژادهای گربه لزوما پر سروصدا نیستن. مثلا نژادهای پرشین و چارتروکس٬ نسبت به سایر نژادها آروم ترن. برعکس این نژادها که خیلی بی سروصدا ان٬ گربه های نژاد سیامی به شدت پرحرفن!

 

میوکردن گربه ها چه معنی داره؟

به طور کلی گربه سانان از طیف گسترده ای از صداها برای برقراری ارتباط با بقیه گربه ها استفاده میکنن اما به نظر میرسه که *میو* کردن براشون تو اولویت اوله برای ارتباط برقرار کردن.

حالا به نظرتون زمانی که گربه شما داره میو میکنه دقیقا چی ازتون میخواد؟ به نظرتون داره فحش میده!؟ یا داره ازتون بخاطر رفتار خوبی که باهاشون دارین تشکر میکنه؟ یا اصلا فقط برای اینکه شمارو اذیت کنه داره میو میکنه؟!

 

میو کردن گربه اغلب معنی های مختلفی دارن مثل:

  • ولم کن برم
  • بذار بیام داخل
  • منو ناز کن
  • باهام بازی کن
  • بهم غذا بده

وقتی گربه ها روی حرفشون میخوان پافشاری کنن٬ میوهاشون تندتر و تن صداشون کمتر میشه. میوهایی که داره خواسته گربه رو نشون میده٬ اغلب تو ساعات ابتدایی شب و زمانی که سرپرست میخواد بخوابه اتفاق میوفته. راستی یادم رفت بگم که بعضز از میو ها میتونه شبیه گربه کردن به نظر برسه پس یه وقت نترسین!

میو کردن گربه وتوریا

میوهای شبانه:

گربه ها به طور معمول ۱۶ ساعت در روز خوابن و بیشتر فعالیت اونا٬ شب هاست.

گربه ها تو ساعات بیداریشون به همه جای خونه سرک میکشن و حتی ممکنه بیان به اتاق خواب شما و کنار شما بخوابن اما….!!!

اما خوابیدنشون تا زمانیه که حس کنن شما و خودش دیگه بیش از حد خواب بودین و الان وقت بیدار شدنه جفتتونه! اولش ممکنه سر خودشو رو به صورت شما بماله٬ بعدش دست یا پای شمارو لیس بزنه٬ اگه بیدار نشدین یه چیزی رو بندازه یا بشکونه و در نهایت اونقدر بلند میو کنه تا مطمئن شه شما رو از خواب بیدار کرده!

وقتی که از رخت خوابتون بیرون اومدین٬ گربتون احتمالا با ظرف غذاش جلوتون سبز میشه و ازتون غذا میخواد. غذا دادن به گربتون باعث میشه لااقل برای یه مدت از دست میو کردن گربه خلاص شین چون میو کردن وسط غذا خوردن کار سختیه دیگه!

اما واقعیت چیز دیگه ای هستش که الان بهتون میگم…

این گربتونه که شمارو آموزش داده و تربیت کرده!!!

میو کردن گربه وتوریا

نحوه برخورد صحیح با میو کردن گربه ها:

تسلیم شدن به میو کردن گربه ها نشون دهنده اینه که آزار و اذیت شما٬ وسیله ای موثر برای گربتونه که به خواسته ی خودش برسه. اما حواستون باشه که گاهی وقتا گربه با میو کردنش سعی داره به شما در رابطه با چیزی هشدار بده.

همچنین اگه گربه شما احساس کنه مشکلی برای سلامتیش بوجود اومده میتونه شروع به میو کردن کنه اونم میو کردن های بیش از حد. گربه هایی که دارن از چیزی درد میکشن ممکنه زوزه بکشن و یا میومیو کنن.

گربه هایی که ناشنوا هستن٬ گربه های مسن مبتلا به زوال عقل٬ گربه هایی که استرس و اضطراب جدایی رو تجربه کردن و همچنین گربه هایی که مشکلات تیروئید٬ قلب و یا کلیه دارن٬ ممکنه به جای میو کردن٬ جیغ بکشن.

اگه دیدین گربتون اخیرا زیاد داره میو میکنه توصیه میکنم به دامپزشک مراجعه کنین یا با بخش مشاوره دامپزشکی آنلاین وتوریا در ارتباط باشین

در رابطه با گربه های بیماری صحبت کردیم. اما در رابطه با گربه های سالم باید بهتون بگم که تنها راه برای میو نکردن گربه اینه که شما اونو کاملا نادیده بگیرین و نسبت بهش بی اهمیت باشین.

مشاوره دامپزشکی انلاین

این یعنی دیگه شما نباید وقت و بی وقت بخاطر میو کردن گربه از جاتون بلند شین و بهش غذا بدین٬ تو بازی کردن باهاش زیاد تایم نمیذارین٬ سرش داد نمیزنین٬ با آبپاش بهش آب اسپری نمیکنین و در کل بخوام بگم٬ بهش بی توجهی میکنین. البته ممکنه شما با بی توجهی کردن بهش اونو تحریک کنین تا بیشتر جیغ بزنه یا بخواد شمارو چنگ بزنه اما مهم نیست و باید اونو نادیده بگیرین.

برای اینکه بتونین نسبت به این رفتار ناپسند گربتون بی تفاوت باشین میتونین در اتاق خوابتون رو ببندین و یا گربتون رو تو اتاق دیگه ای بذارین. این پروسه نیاز به زمان و صبر و حوصله شما داره پس زود ناامید نشین. یه موضوع که باید بهتون بگم اینه که درست زمانی که قراره این رفتار و میو کردن از سر گربتون بیوفته٬ شدت این رفتار تو گربتون بیشتر میشه و بعدش خلاص!! پس زود تسلیم گربتون نشین.

شما میتونین برای خلاص شدن از این رفتار گربتون با مربی های آموزش وتوریا در ارتباط باشین.

منبع aspca

مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول