حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

بیمه حیوانات خانگی؛ چطوری می تونم حیوان خانگیمو بیمه کنم؟

زمان مطالعه6 دقیقه

بیمه حیوانات خانگی در ایران
آخرین بروزرسانی : 3 اردیبهشت 1403نویسنده : دسته بندی : مقالات
پرینت مقالـه

می پسنـدم0

اشتراک گذاری

اندازه متن12

بیمه حیوانات خانگی یکی از سوال های متداولیه که شما در رابطه با کوچولوتون از ما می پرسین. ما در این بلاگ سعی کردیم شما رو با این موضوع آشنا کنیم. اگه حیوان خانگی شما آسیب ببینه و یا بیمار بشه، بیمه حیوانات خانگی برای جبران بخشی از هزینه ها به کمک شما میاد. استفاده از بیمه برای حیوانات خانگی در ایران زیاد مرسوم نیست و بیشتر برای مرغداری ها و دامداری ها مورد استفاده قرار می گیره. برای همین توی این مطلب براتون در رابطه با کلیت بیمه حیوانات خانگی در خارج از ایران صحبت می کنیم و در ادامه با کارگزاران بیمه ی حیوانات خانگی در ایران آشنا خواهیم شد.

مشاوره دامپزشکی آنلاین وتوریا

صنعت بیمه حیوانات خانگی در خارج از کشور ایران خیلی جا افتاده تا جایی که طبق گزارشی که توسط انجمن بیمه حیوانات خانگی در آمریکای شمالی منتشر شده، نزدیک به ۴ میلیون سگ و گربه در ایالات متحده بیمه شده اند. این آمار در واقع ۲ برابر تعداد کل سگ ها و گربه هایی هست که در سال ۲۰۱۷ در ایالات متحده توسط سرپرستشون، بیمه شده بودن.

معمولا بیمه حیوانات خانگی خیلی مقرون به صرفه تر از چیزیه که فکرشو بکنین! بر اساس تجزیه و تحلیل که توسط وبسایت فوربس صورت گرفته، نرخ بیمه حیوانات خانگی در سال ۲۰۲۳ به طور متوسط ۴۴ دلار در ماه برای سگ ها، و ۳۰ دلار در ماه برای گربه ها هزینه داشته. پوشش سالیالنه این بیمه مبلغی معادل ۵۰۰۰ دلار در سال با فرانشیز ۲۵۰ دلار و همچنین سقف بازپرداخت ۸۰ درصدی هستش.

آیا این مبلغ برای بیمه حیوانات خانگی ارزش پرداخت داره؟

بیمه حیوانات خانگی میتونه راه خوبی برای جبران هزینه های دامپزشکی غیرمنتظره مثل شکستگی استخوان، سرطان و … باشه که در صورت ابتلا سگ و گربه به این بیماری ها، درمان ممکنه هزاران دلار هزینه داشته باشه که خب اگر پت شما بیمه حیوانات خانگی رو داشته باشه لازم نیست تمام این مبلغ رو از جیب خودتون پرداخت کنین.

با تمام این تفاسیر، بهتره پتمون رو بیمه کنیم یا خیر؟

موقعی که تصمیم اینو دارین که بیمه حیوانات خانگی رو برای پتتون تهیه کنین لازمه یکسری سوال از خودتون بپرسین:

  • برای کدوم یک از خدمات دامپزشکی حاضرین از جیب خودتون برای سگ یا گربتون هزینه کنین؟
  • اگر خدایی نکرده برای سگ یا گربتون اتفاق ناگواری بیوفته یا به بیماری خاصی مبتلا بشه، هزینه درمانش رو قراره چجوری تامین و پرداخت کنین؟
بیمه حیوانات خانگی و معاینه سگ

ممکنه الان توی ذهن خودتون یه مبلغی رو برای درمان احتمالیش کنار گذاشته باشین اما اگه بحث مرگ و زندگی پت شما در میون باشه، قطعا خیلی بیشتر از چیزی که الان بهش فکر کردین حاضرین برای زنده موندن پتتون براش هزینه کنین.

به طور کلی، تهیه بیمه حیوانات خانگی میتونه به سرپرست های حیوانات خانگی آرامش خاطر بده تا بتونن بهترین تصمیم ممکن رو برای مراقبت از حیوان خانگی خودشون بدون فکر کردن به هزینه های احتمالی درمانش، درنظر بگیرن.

میانگین هزینه ها برای درمان حیوانات خانگی چقدره؟

برای اینکه بتونین ارزش بیمه حیوانات خانگی رو بسنجین، لازمه که با هزینه های احتمالی درمان سگ ها و گربه ها آشنا بشین اینطوری بهتر می تونین تصمیم بگیرین که آیا تهیه بیمه حیوانات خانگی ارزشمنده یا نه.

در ادامه به میانگین هزینه های بعضی از مشکلات و بیماری ها در سگ ها و گربه ها اشاره می کنیم:

بیماری / مشکلمیانگین هزینه در سگ هامیانگین هزینه در گربه ها
سرطان۴,۱۰۰$۳,۸۰۰$
خوردن جسم خارجی۳,۵۰۰$۳,۴۰۰$
دیابت۲,۷۰۰$۱,۹۰۰$
شکستگی استخوان۲,۷۰۰$۲,۳۰۰$
مشکل قلبی۱,۲۰۰$۱,۴۰۰$
آرتروز مفاصل۷۰۰$۵۰۰$
مشکلات دندانی۶۰۰$۸۰۰$
عفونت ادراری۴۰۰$۱,۱۰۰$
بیماری های چشم۳۰۰$۲۶۰$
مشکلات کلیهخیلی زیاد!۱,۳۰۰$

هزینه بیمه حیوانات خانگی چقدره؟

طبق بررسی های صورت گرفته، میانگین هزینه برای بیمه حیوانات خانگی برای سگ ها حدود ۵۲۸ دلار و برای گربه حدود ۳۶۰ دلار در سال هست که پوشش سالیانه ۵۰۰۰ دلاری با فرانشیز ۲۵۰ دلاری رو شامل میشه و سقف بازپرداخت، ۸۰٪ است.

بیمه حیوانات خانگی

هزینه ی بیمه حیوانات خانگی به عوامل گوناگونی وابسته است مثل:

نژاد حیوان خانگی:

برخی از نژادهای حیوانات نسبت به برخی دیگه، ممکنه مستعد بیماری های خاصی باشن (بیماری های نژادی). به همین علت بیمه حیوانات خانگی برای این نژادها ممکنه مبلغ بیشتری رو شامل بشه. همچنین بیمه ی سگ ها نژاد بزرگ هزینه بیشتری نسبت به نژادهای کوچک داره.

سن حیوان خانگی:

با افزایش سن حیوانات خانگی، هزینه بیمه ی اون ها بیشتر میشه چون طبیعتا در معرض حوادث و بیماری های بیشتری نسبت به سنین کمتر هستن.

جنسیت حیوان خانگی:

سگ ها و گربه های ماده معمولا هزینه کمتری برای بیمه شدن نسبت به جنس نر دارن.

منطقه سکونت:

اگر شما در منطقه ای زندگی میکنین که هزینه های دامپزشکی در اونجا بالاست، طبیعتاً باید حق بیمه ی بیشتری برای حیوان خانگی خودتون بپردازین.

بیمه حیوانات خانگی چه مواردی رو پوشش میده؟

طرح ها مختلف از بیمه حیوانات خانگی معمولا موارد زیر رو پوشش میده:

  • شکستگی استخوان
  • خوردن مواد سمی
  • بیماری های دهان و دندان مثل التهاب لثه
  • بیماری های مزمن مثل دیابت
  • بیماری های نژادی مثل هیپ دیسپلازی در سگ های ژرمن شپرد
  • مراقبت های اورژانسی
  • عمل جراحی
  • تست تشخیصی
  • بستری شدن در کلینیک و بیمارستان
  • داروهای تجویز شده

بسته به نوع بیمه ممکنه یکسری از هزینه های دیگه نیز تحت پوشش باشه مثل میکروچیپ، واکسیناسیون و انگل تراپی.

بیمه حیوانات خانگی برای توله سگ ها

بیمه حیوانات خانگی چه مواردی رو تحت پوشش خودش نداره؟

درمان های تجربی:

درمان هایی که جز موارد تحقیقاتی در نظر گرفته میشن و مطابق دستورالعمل های درمانی نیستن.

تغذیه و مکمل های غذایی:

هزینه ی غذا و مکمل هایی که برای پتتون استفاده میکنین تحت پوشش بیمه قرار نمیگیرن اما ممکنه بعضی از مکمل هایی که توسط دامپزشک و برای درمان تجویز میشه، تحت پوشش بیمه قرار بگیره.

اصلاح و شست و شو:

خدماتی مثل حمام کردن، کوتاهی ناخن، اصلاح و… معمولا تحت پوشش بیمه قرار نخواهند گرفت.

تا اینجا اطلاعات کاملی از بیمه حیوانات خانگی در خارج از کشور ایران بهتون دادیم. در ایران هم چند کارگزاری بیمه وجود داشتن که حیوانات خانگی رو در برابر بیماری ها و موارد گوناگون بیمه میکرد که در حال حاضر هیچ فعالیتی در این زمینه به دلایل نامشخصی ندارن.

از جمله شرکت های بیمه که بیمه حیوانات خانگی رو نیز در گذشته انجام می دادن می تونیم به *بیمه ایران* و *بیمه سامان* اشاره کنیم که با چند مرکز درمانی در تهران طرف قرارداد بودن و شما می تونستین با مراجعه به مراکز طرف قرارداد اون بیمه، در هزینه های احتمالی سگ یا گربتون صرفه جویی کنین.

منبع :Forbes

مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول