حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

تبدیل رژیم غذایی توله سگ به رژیم غذایی سگ بالغ

زمان مطالعه6 دقیقه

آخرین بروزرسانی : 20 بهمن 1402نویسنده : دسته بندی : رژیم غذایی سگ
پرینت مقالـه

می پسنـدم0

اشتراک گذاری

اندازه متن12

رژیم غذایی توله سگ شما باید دیر یا زود با افزایش سنش تغییر کنه. ماه ها و روز ها خیلی زود میگذرن و توله سگتون به سرعت در حال رشده! به زودی زمان این فرا می رسه که باید در مورد انتخاب رژیم غذایی برای مرحله بعدی زندگی توله سگ کوچولوتون فکر کنین.

توله سگ شما به سرعت در حال رشده و به زودی زمان اون فرا می رسه که باید غذای توله سگ یا همون پاپی رو کنار بذارین و سراغ رژیم غذایی که برای سگ های بالغ جوان طراحی شده برید. در این زمینه میتونین به راهنمای پشت اکثر غذاهای خشک تجاری یه نگاهی بندازین.

برندهای غذای خشک برای رژیم غذایی توله سگ و بالغ چی کار میکنن

اکثر برندهای غذای سگ، رژیم غذایی حیاتی تولید می کنن. این به این معنیه که رژیم‌های غذایی به گونه‌ای فرموله شدن که سطوح مناسبی از مواد مغذی رو برای حمایت از توله سگ شما در دوران بزرگسالی و بعداً برای تبدیل شدن به یک سگ بالغ و مسن فراهم کنن و در نتیجه باعث میشه که رژیم غذایی توله سگ با سگ بالغ متفاوت باشه.

سگ های نژاد کوچیک نسبتاً زود به سایز بالغ خود می رسن، در حالی که سگ های نژاد بزرگ و غول پیکر ممکنه خیلی بیشتر طول بکشه تا از جثه تولگی به جثه بزرگسالی برسن. این مورد باید توی نحوه ی غذا دادن به سگ‌ هامون منعکس بشه تا به اونا کمک کنیم تا با سرعت صحیح رشد کنن و ماهیچه‌های بدون چربی و مفاصل سالم رو توی بدنشون توسعه بدن.

غذای پاپی اکثر سگ های نژاد کوچیک تا متوسط ، ​​تا حدود ۱۰ تا ۱۲ ماهگی آماده انتقال به غذای بزرگسالان جوان خواهد بود. برای توله سگ های نژاد بزرگ و غول پیکر، این تغییر رژیم غذایی معمولاً تا ۱۲ تا ۱۸ ماهگی مناسب نیست. دکتر دامپزشک پت شما می‌تونه بهتون در انتخاب زمان مناسب برای مرحله‌بندی غذای سگتون کمک کنه.

برای خوندن مطالب بیشتر از وتوریا کلیک کنین!

رژیم غذایی توله سگ

حتما باید از همون برندی که در تولگی استفاده کردم برای بزرگسالی استفاده کنم؟

شما از یه جایی متوجه میشین که توله سگ شما چه نوع غذایی رو دوست داره ؛ شاید شما سگتون رو با کیبل غذا خشک تغذیه می کنین یا شاید اونا ترکیبی از غذای خشک و پوچ (یا هر غذای تر دیگه ای) رو ترجیح میدن. درست مثل غذای توله سگ، تنوع بسیار زیادی از غذای سگ بالغ وجود داره، بنابراین شما باید بتونین رژیمی رو پیدا کنین که توله سگ شما در بزرگسالی از اون لذت ببره.

ممکنه تصمیم بگیرین که از همون مارک غذای توله سگی که در حال حاضر استفاده می کنین استفاده کنین، اما هنوزفرصت خوبی دارین تا بررسی کنین و مطمئن بشین که بهترین تغذیه رو برای توله سگ خودتون فراهم کنین. بنابراین، از کجا میفهمین که کدوم غذا رو انتخاب کنین؟

مشاوره دامپزشکی آنلاین

رژیم غذایی توله سگ ها و سگ های بالغ باید شامل چه موادی باشه؟

سگ ها همه چیز خوارانی هستن که برای زندگی در اطراف انسان های اولیه تکامل یافته ن، از ضایعات تغذیه می کردن و زباله های روستا رو جمع می کردن و از اونا تغذیه میکردن. اما این به این معنا نیست که ما هم امروزه باید به سگ های خونگی خودمون غذای بی کیفیت بدیم؛ اتفاقا کاملا برعکس.

اما واقعیت اینه که سگ ها به درجات مختلف می تونن انواع مختلفی از مواد غذایی از جمله گوشت، ماهی ، برخی میوه ها و سبزی ها ، روغن ها و چربی ها و مقداری کربوهیدرات از جمله غلات رو هضم کنن.

ما باید در رژیم غذایی توله سگ‌ ها و همینطور سگ های بالغ مواد مغذی با کیفیت، از جمله پروتئین‌ها رو فراهم کنیم ؛ که به اونا اجازه می‌ده بافت و اندام های جدید بسازن.

در مورد چربی ها و روغن ها باید گفت که سگ ها نه تنها بخش زیادی از انرژی خودشون رو از متابولیسم چربی ها به دست میارن، بلکه چربی ها و روغن ها به اونا کمک میکنه تا ویتامین های مهم خاصی رو جذب کنن.

تقریباً میشه گفت که هرگز لازم نیست یک غذای تجاری رو با ویتامین ها یا مواد معدنی اضافی تکمیل کنین. در واقع، اگر این کار رو انجام بدین، می تونه منجر به مشکلات استخوان و مفاصل یا بیماری های متابولیکی بشه. مگر در بعضی از پت ها که به تشخیص و توصیه دامپزشک لازمه که براشون در کنار غذای خشک از بعضی مولتی ویتامین ها استفاده بشه تا نیازهای بدنشون به طور کامل برطرف بشه.

رژیم غذایی توله سگ

غذای خشک در کیبل های با اندازه مناسب برای سایز های بدنی مختلف سگ موجوده. برخی از برندها، حتی غذای خشک برای گونه های خاص نژادی هم تولید میکنن.

هر دو نوع غذای تر و خشک طعم های مختلفی دارن، بنابراین هرکدوم از غذاهای جدید حداقل ارزش خرید یک بسته کوچیک رو دارن، فقط برای اینکه مطمئن بشین که سگ جوان شما اون طعم و برند رو دوست داره یا نه. اندازه بسته همچنین زمانی مهمه که مدت زمان مصرف اونو در نظر بگیرین.

چگونگی نگهداری غذای خشک

درب غذای خشک باید همیشه بسته باشه یا توی یک ظرف در بسته نگهداری بشه تا تازه بمونه، در حالی که قوطی ها یا ساشه های باز شده باید در یخچال نگهداری بشن و در طی مدت زمان مشخص شده روی بسته بندی استفاده بشن. اگه یک سگ بسیار کوچیک دارین، بهتره بسته‌های کوچیک‌تر بخرین تا مطمئن بشین که غذا تازه می‌مونه.

رژیم غذایی توله سگ

چجوری رژیم غذایی توله سگ رو به بالغ تبدیل کنیم؟

برخی از سگ ها گوارش حساسی دارن، در حالی که به نظر می رسه برخی دیگه می تونن بدون هیچ مشکلی از خوردن انواع غذا ها لذت ببرن! با این وجود، با استثنائات بسیار کمی، ایده خوبیه که یه رژیم غذایی جدید معرفی کنین و رژیم قبلی رو طی حدود ۷ تا ۱۰ روز حذف کنین.

این به هضم و دستگاه گوارش سگ شما اجازه می ده تا به مواد جدید عادت کنه و همچنین به سگ شما فرصتی می ده تا طعم غذای جدید آنالیز و درک کنه. بسیاری از سگ ها هر چیزی رو که به اونا پیشنهاد بدین و جلوشون بذارین می خورن.

با این حال، برای اون سگ هایی که کمی توی انتخاب غذا تنوع طلبن،چند روز وقت گذاشتن برای اینکه به اونا اجازه بدیم طعم‌ها و بافت‌های جدید رو امتحان کنن ،می‌تونه به جلوگیری از رد کامل رژیم غذایی توسط اونا کمک کنه و باعث بشه که رژیم غذایی توله سگ با موفقیت به یک رژیم غذایی برای سگ بالغ تبدیل بشه.

می‌تونین رژیم‌ غذایی توله سگ و بالغ (رژیم  قدیمی و جدید) رو با هم ترکیب کنین، اما ارائه یه نمونه از رژیم غذایی جدید قبل از سرو بقیه غذای سگ‌تون اغلب می‌تونه راه حل بهتری باشه. به این ترتیب، اونا که به احتمال زیاد گرسنه هستن ، مایلن که غذای جدید رو امتحان کنن و بهش نه نمیگن، اما اگه علاقه ای به غذای جدید نشون ندادن و غذای جدید رو کامل نخوردن، میتونین از همون غذای معمولی ای که تا قبل از اون میخوردن و دوست داشتن رو براشون استفاده کنین.

منبع: vets4pets

دیدگاه کاربران
۲ دیدگاه
  • Bahar 8 اردیبهشت 1403 / 12:41 ب.ظ

    تغییر رژیم غذایی توله سگ خیلی حساسه و این مطلب خیلی بهم کمک کرد👌

    • وتوریا 12 اردیبهشت 1403 / 8:40 ب.ظ

      این باعث خوشحالی ماست که تونستیم بهتون کمک کنیم

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول