حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

نژاد فرنچ بولداگ ؛ معرفی کامل خصوصیات این سگ های بامزه

زمان مطالعه16 دقیقه

آخرین بروزرسانی : 6 اسفند 1402نویسنده : دسته بندی : نژاد سگ
پرینت مقالـه

می پسنـدم0

اشتراک گذاری

اندازه متن12

نژاد فرنچ بولداگ با جذابیت منحصر به فرد و شخصیت پویا و پر جنب و جوش ای که دارن  یه نژاد محبوب در بین دوستداران سگ تو کل دنیا محسوب میشن. منشا این سگ ها علیرغم اسمشون، از انگلستانه. در طول سال ها، فرنچ بولداگ های دوست داشتنی با طبیعت بازیگوش،سازگار و دوست داشتنی خودشون قلب بسیاری از افراد رو تسخیر کردن.

سگ فرنچ بولداگ با اندازه ی جمع و جور، ساختار بدنی عضلانی و گوش های شبیه خفاش فوراً قابل تشخیصه. چهره‌ اونا با وجود چشم‌های درشت و گرد و بینی کوچیک به جذابیت غیرقابل انکار اونا اضافه میکنه. اگه به دنبال یه سگ کوچیک، دوست داشتنی و بازیگوش هستین که برای زندگی شهری مناسب باشه، ممکنه فرنچ بولداگ نژاد مناسبی برای شما باشه. اونا سگ های نسبتا کم دردسری برای نگهداری هستن که به ورزش و نظافت متوسطی ​​نیاز دارن. فرنچ بولداگ ها همچنین سگ های نسبتاً سالمی هستن و نگرانی های سلامتی کمی دارن.

نژاد فرنچ بولداگ

اطلاعات کلی درباره نژاد فرنچ بولداگ

منشا: فرانسه

اندازه: کوچیک، معمولاً حدود ۷-۱۳ کیلوگرم وزن داره.

طول عمر: حدود ۱۰-۱۲ سال

پوشش مو: موهای کوتاه و صاف، موجود در رنگ‌های مختلف مثل بریندل، حنایی، مشکی، سفید، یاسی، آبی، مرلی و غیره.

خلق و خو: مهربون، صمیمی، راحت و اجتماعی.

نیازهای ورزشی: نیازهای ورزشی نسبتاً کمی دارن. پیاده روی و بازی کوتاه مدت معمولا برای شاد نگه داشتن اونا کافیه.

آموزش: فرنچ بولداگ ها می تونن تا حدودی سرسخت باشن، بنابراین تمرین باید ثابت و منظم دنبال بشه. اونا به روش های آموزشی مبتنی بر پاداش به خوبی پاسخ می دن.

نظافت: موهای کوتاه اونا به حداقل آراستگی نیاز داره.

سلامت: نژاد فرنچ بولداگ به دلیل ساختار براکی سفالیک (صورت صاف) مستعد ابتلا به برخی مشکلات سلامتی هستن. مشکلات تنفسی،مشکلات دندانی و دمای بدن بیش از حد در هوای گرم نگرانی های رایج درباره این نژاده.

نژاد فرنچ بولداگ در سال ۲۰۲۳ به محبوب ترین نژاد سگ توی ایالات متحده امریکا تبدیل شد.

فرنچ بولداگ آبی، فرنچ بولداگ مرل و فرنچ بولداگ یاسی چند مورد از گرون ترین گونه ها هستن.

مشاوره دامپزشکی آنلاین

بررسی اجمالی نژاد فرنچ بولداگ

نژاد فرنچ بولداگ گوش های حالت خفاشی، اما زیبا و منحصر به فردی داره.

سگ نژاد فرنچ بولداگ از نظر جثه کوچیکه اما ساختار قابل توجهی داره و بدنی عضلانی و قدرتمند داره. این سگ پوشش مویی کوتاهی داره که مراقبت از اون رو اسون کرده.فرنچ بولداگ بازیگوشه و بازی کردن رو دوست داره، اما از گذروندن وقت روی مبل هم لذت می بره. عشق به بازی و نگرش آروم در جلسات تمرینی اونا هم وجود داره. فرنچ بولداگ‌ها باهوشن و آموزش اونا آسونه؛ به شرطی که آموزشش رو براش تبدیل به یه بازی کنین و اونو سرگرم‌کننده نگه دارین.

نژاد فرنچ بولداگ ذاتا آرومه و نژاد ایده آلی برای رقابت و تست چابکی نیستن. این اخلاقشون همچنین می‌تونه منجر به ماهیت سرسختشون بشه و اگه تصمیم بگیرن که با شما لج کنن ، هیچ چیز نمیتونه باعث بشه که از خر شیطون پایین بیان!

فرنچ بولداگ ها سگ های همراه و دوست داشتنی ای هستن که دوست دارن در تعامل با انسان ها باشن. اگه شما دنبال سگی هستین که توی فضای باز باشه و بتونین برای مدت طولانی تنهاش بذارین، سگ فرنچ بولداگ نژاد مناسبی برای شما نیست.

این سگ ها به همون اندازه که دوست دارن با انسان ها تعامل کنن و ازشون عشق بگیرن، از عشق ورزیدن به انسان ها و صاحبای خودشون هم لذت میبرن. نژاد فرنچ بولداگ به طور کلی با همه از جمله کودکان به خوبی کنار میان. با این حال،  می تونن قلمرو و مالکیت خودشون رو هم اعمال کنن، به خصوص در حضور سگ های دیگه.

اجتماعی شدن برای این نژاد ضروریه، اما با همراهی آسون اونا این کار یه کار لذت بخشه.نژاد فرنچ بولداگ با طبیعتی شوخ‌طلب وشیطنت‌آمیز، باید با فردی سازگار، محکم و صبور زندگی کنه که با تمام بدخلقی‌ها و رفتارهای عجیب و غریبی که اون تبدیل به یه موجود ناامیدکننده و لذت‌بخش می‌کنه، زندگی کنه. فرنچ بولداگ‌ها سگ‌های نگهبان بسیار خوبی هستن و صاحب خودشونو از نزدیک شدن به غریبه‌ها آگاه می‌کنن، اما اینجوری نیستن که بدون دلیل پارس کنن. این سگ ها می تونن از خونه و خونوادشون محافظت کنن، حتی اگه به قیمت جونشون باشه.

سگ های نژاد فرنچ بولداگ به فضای زیادی نیاز ندارن و توی آپارتمان ها یا خونه های کوچیک هم میتونن راحت زندگی کنن. چند بار پیاده روی به مدت ۱۵ دقیقه در روز از اضافه وزن اونا جلوگیری میکنه. نژاد فرنچ بولداگ رو توی محیطی خنک و راحت نگه دارین. این نژاد مستعد گرمازدگیه و به محیطی با تهویه مطبوع نیاز داره و سگی نیست که بتونه توی یه روز گرم بیرون بمونه. فرنچ بولداگ ها سگ های همراه فوق العاده با طبیعتی ملایم هستن. اگه توی خونه کار می کنین، سگ فرنچ بولداگ شما خیلی خوشحال خواهد بود که تمام روز رو زیر پای شما دراز بکشه یا از اتاقی به اتاق دیگه شما رو دنبال کنه. افرادی که این نژاد رو دوست دارن اونارو خیلی بازیگوش توصیف می کنن و نمی تونن زندگی بدون این سگ های بامزه رو تصور کنن.

نژاد فرنچ بولداگ

نکات برجسته نژاد فرنچ بولداگ

دوست داشتنی و بازیگوش: فرنچ بولداگ ها به خاطر شخصیت دوست داشتنی و بازیگوششون معروفن. اونا عاشق در آغوش گرفته شدن و بازی کردن هستن.

نگهداری راحت: فرنچ بولداگ ها سگ های نسبتا کم دردسری برای نگهداری هستن. اونا فقط به ورزش و نظافت متوسط ​​نیاز دارن.

رابطه خوب با بچه ها: نژاد فرنچ بولداگ با کودکان و سایر حیوانات خونگی رابطه خوبی دارن و سگ های مناسبی برای خانواده ها هستن.

باهوش و با استعداد: فرنچ بولداگ ها سگ های باهوشی هستن و به راحتی میشه اونارو آموزش داد.

سازگار: نژاد فرنچ بولداگ می تونه با شرایط مختلف زندگی سازگار بشه. این سگ ها انتخاب خوبی برای آپارتمان نشینان یا افرادی با سبک زندگی فعال هستن.

سالم: سگ های فرنچ بولداگ به طور کلی سگ های سالمی هستن، اما مستعد ابتلا به برخی از مشکلات سلامتی مثل سندرم مجاری هوایی براکی سفالیک و چشم گیلاسی هستن.

تاریخچه نژاد فرنچ بولداگ

بولداگ های فرانسوی در دهه ۱۸۰۰ به عنوان سگ های کار در انگلستان به وجود اومدن. در ابتدا برای سگ های طعمه گاو پرورش داده شدن،اما این عمل در انگلستان در سال ۱۸۳۵ غیرقانونی اعلام شد. سپس بولداگ های فرانسوی به فرانسه وارد شدن و در اونجا به عنوان سگ های خونگی محبوب شدن.

در فرانسه، فرنچ بولداگ ها اغلب توسط توری سازان و دیگر صنعتگرانی که توی مغازه های کوچیک کار می کردن نگهداری می شدن. این سگ ها به دلیل طبیعت ملایم و توانایی اونا برای انطباق با محل زندگی کوچیک مورد احترام بودن. فرنچ بولداگ ها همچنین بین افراد طبقه مرفه فرانسه هم محبوب شدن و اغلب توی نقاشی ها و مجسمه ها به تصویر کشیده می شدن.

فرنچ بولداگ ها اولین بار در اواخر دهه ۱۸۰۰ به ایالات متحده آورده شدن و به سرعت بین خانواده های آمریکایی محبوب شدن. این سگ ها به خاطر شخصیت دوست داشتنی و بازیگوش خودشون معروف بودن و همراهای خوبی برای کودکان محسوب میشدن. در اینجا هم فرنچ بولداگ ها در بین افراد مشهور محبوب شدن و اغلب توی فیلم ها و برنامه های تلویزیونی به نمایش دراومدن.

امروزه، سگ های نژاد فرنچ بولداگ یکی از محبوب ترین نژادهای سگ توی ایالات متحده هستن. اونا به خاطر شخصیت دوست داشتنی و بازیگوش، شرایط نگهداری راحت و سازگاری با شرایط مختلف زندگی معروف هستن. فرنچ بولداگ ها همراهای خوبی برای افراد توی هر سن و سبک زندگی اب هستن.

نژاد فرنچ بولداگ

سایز سگ های فرنچ بولداگ

به طور کلی یه فرنچ بولداگ حدود ۲۷ تا ۳۰ سانتی متر قد داره. وزن نرها ۹ تا ۱۲ کیلوگرم و ماده ها ۷ تا ۱۰ کیلوگرمه.

شخصیت نژاد فرنچ بولداگ

این نژاد یه سگ باهوش و دوست داشتنیه که نیاز داره زمان زیادی رو با صاحب خودش بگذرونه. فرنچ بولداگ که یه شخصیت مستقل داره، وقتی به شیوه‌ای مثبت و با پاداش‌های غذایی، تمجید و بازی اموزش ببینه، به خوبی هم تمریناشو یاد میگیره.

اگه میخوای راجع به بقیه نژادها بخونی روی همین نوشته کلیک کن!

وضعیت سلامت نژاد فرنچ بولداگ

همه سگ های فرنچ بولداگ به یک یا همه این بیماری ها مبتلا نمی شن، اما اگه به این نژاد فکر می کنین، مهمه که از این ها آگاه باشین.

دیسپلازی لگن: دیسپلازی هیپ یا لگن یه بیماری ارثیه که توی اون استخوان ران به خوبی توی حفره لگن مفصل ران قرار نمی گیره. دیسپلازی هیپ می تونه با یا بدون علائم بالینی وجود داشته باشه. برخی از سگ ها درد و لنگش رو در یک یا هر دو پای عقب نشون می دن. با افزایش سن سگ، آرتریت ممکنه ایجاد بشه. سگ های مبتلا به دیسپلازی هیپ نباید برای پرورش استفاده بشن.

سندرم براکی سفالیک: این اختلال در سگ‌هایی با پوزه کوتاه، سوراخ‌های بینی باریک یا کام دراز یا نرم دیده می‌شه. راه های هوایی اونا به درجات مختلف مسدود شده و می تونه باعث هر چیزی، از جمله تنفس پر سر و صدا یا سخت گرفته تا کلپس کامل راه هوایی بشه. سگ های مبتلا به سندرم براکی سفالیک معمولاً احساس خفگی می کنن و خرناس می کشن. درمان بسته به شدت بیماری متفاوته، اما شامل اکسیژن درمانی و همچنین جراحی برای گشاد کردن سوراخ های بینی یا کوتاه کردن کامه.

آلرژی: آلرژی یه مشکل رایج توی این سگ هاست. سه نوع اصلی آلرژی وجود داره:

  1. آلرژی های غذایی که با حذف برخی از غذاها از رژیم غذایی سگ درمان می شه.
  2. آلرژی تماسی، ناشی از واکنش به یک ماده موضعی مثل ملافه، پودر کک، شامپو سگ و سایر مواد شیمیایی، و با از بین بردن علت آلرژی درمان می شه.
  3. آلرژی های استنشاقی، ناشی از آلرژن های موجود در هوا مثل گرده، گرد و غبار و کپک. داروی آلرژی استنشاقی به شدت آلرژی بستگی داره.

هِمی وِرتِبرا: این به معنی ناهنجاری یک یا چند مهره ست که باعث می شه شکل مهره شبیه مثلث بشه. این ناهنجاری می تونه به تنهایی یا همراه با سایر ناهنجاری های مهره ها رخ بده. همی ورتبرا می تونه هیچ مشکلی ایجاد نکنه یا می تونه به نخاع فشار وارد کنه. این بیماری میتونه منجر به درد، ضعف و یا فلجی بشه. هیچ درمانی برای این بیماری وجود نداره.

در رفتگی کشکک زانو: این بیماری یه مشکل رایج توی سگ های نژاد کوچیکه. این بیماری زمانی ایجاد می شه که کشکک که دارای سه قسمتهاستخوان ران، کشکک (کلاه زانو) و درشت نی (ساق پا) – به درستی کنار هم فیکس نشن و در داخل و خارج از محل خودشون بلغزن. این بیماری باعث لنگش یا راه رفتن غیرعادی توی سگ میشه. این یه بیماری مادرزادیه، به این معنی که در بدو تولد وجود داره.ساییدگی ناشی از لغزیدن کشکک می تونه منجر به آرتریت،که یه بیماری دژنراتیو مفصلیه بشه. چهار درجه در رفتگی کشکک وجود داره. گرید ۱ شامل دررفتگی گاه به گاهه که باعث لنگش موقت میشه. در گرید ۴ چرخش استخوان درشت نی شدیده و کشکک نمی تونه دوباره به صورت دستی جا بخوره. درجات شدید دررفتگی کشکک ممکنه نیاز به ترمیم جراحی داشته باشه.

بیماری دیسک بین مهره ای (IVDD): این بیماری زمانی رخ می ده که دیسک در ستون فقرات پاره بشه یا فتق کنه و به سمت بالا و نخاع فشار بیاره. هنگامی که دیسک به طناب نخاعی فشار میاره، از انتقال پیام عصبی در طول طناب نخاعی جلوگیری می شه. بیماری دیسک بین مهره ای می تونه ناشی از ضربه، سن یا تکون های فیزیکی باشه که هنگام پریدن سگ از روی مبل رخ می ده. هنگامی که دیسک پاره می شه، سگ معمولاً احساس درد می کنه و پارگی دیسک می تونه منجر به ضعف و فلجی موقت یا دائمی بشه. درمان معمولاً شامل داروهای ضد التهابی غیراستروئیدیه(NSAIDS).

در برخی موارد جراحی می تونه کمک کننده باشه، اما باید ظرف یک روز یا بیشتر پس از آسیب انجام بشه. درمان هایی مثل ماساژ، تردمیل آب و تحریک الکتریکی برای سگ ها توی کشورهای جهان اول در دسترسه و می تونه موفقیت بسیار خوبی داشته باشه.

اگه نیاز به ویزیت در محل دامپزشکی دارین، روی همین نوشته کلیک کنین!

بیماری ون ویلبراند: این بیماری یه اختلال خونیه که هم در انسان و هم در سگ یافت می شه. به دلیل کاهش فاکتور ون ویلبراند در خون، روند لخته شدن خون تحت تاثیر قرار می گیره. سگ مبتلا به بیماری ون ویلبراند علائمی مثل خونریزی از بینی، خونریزی لثه، خونریزی طولانی مدت بعداز عمل جراحی داره. گاهی اوقات خون توی مدفوع یافت می شه. این اختلال معمولا در سگ شما بین سنین ۳ تا ۵ سالگی تشخیص داده میشه و قابل درمان نیست اما میشه درمان حمایتی در صورت بروز علائم انجام داد و از بعضی داروها به عنوان پیشگیری اجتناب کرد.

شکاف کام: کام ، سقف دهانه و حفره های بینی و دهان رو از هم جدا می کنه. کام از دو قسمت سخت و نرم تشکیل شده. شکاف کام یه شکافه که به صورت دو طرفه یا یه طرفه بوجود میاد و اندازه اون از یه سوراخ کوچیک تا یه شکاف بزرگ متغیره. شکاف کام می تونه هر دو کام سخت و نرم رو به طور جداگونه و یا با هم درگیر کنه و ممکنه باعث شکاف لب بشه. توله سگ ها می تونن با شکاف کام متولد بشن یا شکاف کام ممکنه در اثر آسیب ایجاد بشه. شکاف کام در سگ ها نسبتاً رایجه، اما بسیاری از توله سگ هایی که با شکاف کام متولد می شن زنده نمی مونن. تنها راه درمان شکاف کام جراحی برای بستن سوراخه، اگرچه همه سگ هایی که شکاف کام دارن نیاز به جراحی ندارن. دریافت تشخیص و توصیه درمانی از دامپزشک بسیار مهمه.

فرنچ بولداگ

اصول مراقبتی نژاد فرنچ بولداگ

نژاد فرنچ بولداگ نیازی به ورزش زیاد نداره. اونا سطح انرژی نسبتاً پایینی دارن، اگرچه استثنا برای هر قانونی وجود داره. با این حال، برای پایین نگه داشتن وزن سگتون، بهتره یه تایمی رو به عنوان ورزش روزانه از طریق پیاده روی کوتاه یا زمان های بازی تو حیاط در نظر بگیرین.

بسیاری از فرنچ بولداگ‌ها از بازی کردن لذت می‌برن و بیشتر وقت خودشونو صرف فعالیت‌های مختلف می‌کنن، اما اونقدر انرژی بالایی ندارن که به یه حیاط بزرگ یا ورزش طولانی نیاز داشته باشن. این نژاد مستعد گرمازدگیه و نباید تو دمای گرم ورزش کنه. پیاده روی و بازی فعال رو به صبح و عصر های خنک محدود کنین.

هنگام آموزش فرنچ بولداگ، به این نکته توجه داشته باشین که اگرچه اونا باهوش هستن و معمولا مشتاق جلب توجهن، اما شخصیت مستقلی دارن، یعنی می تونن سرسخت باشن. بسیاری از تکنیک‌های آموزشی مختلف با این نژاد موفقیت‌آمیز هستن، بنابراین اگه روش خاصی کار نکرد،تسلیم نشین. فقط یه تکنیک متفاوت رو امتحان کنین.

برای برانگیختن علاقه فرنچ بولداگ خودتون، سعی کنین تمرین و اموزش رو مثل یه بازی با سرگرمی و جوایز فراوون جلوه بدین. نکته مهم اینه که توله سگ نژاد فرنچ بولداگ خودتون رو داخل پارک مخصوص خودش اموزش بدین، حتی اگه قصد دارین تو زمان بزرگسالی بهش آزادی بیشتری توی خونه بدین. صرف نظر از نژاد، توله سگ ها کنجکاون و ممکنه کارهایی انجام بدن که نباید انجام بدن و چیزهایی رو بجون که می تونه بهشون آسیب برسونه. بنابراین آموزش داخل پارک مخصوص هم از هزینه های ناشی از تخریب و هم اسیب به توله سگ شما جلوگیری میکنه.

تغذیه نژاد فرنچ بولداگ

مقدار توصیه شده روزانه: ۱ تا ۱.۵ فنجون غذای خشک با کیفیت بالا در دو وعده تقسیم شده و به سگ داده بشه.

توجه: اینکه سگ بالغ شما چقدر غذا می خوره به اندازه، سن، هیکل، متابولیسم و ​​سطح فعالیت اون بستگی داره. سگ‌ها هم مثل انسان‌ها خصوصیات فردی دارن و همه اونا به یک مقدار غذا نیاز ندارن.طبیعیه که یه سگ با سطح انرژی و فعالیت بالا به غذای بیشتری نسبت به یه سگ اروم و کم تحرک نیاز داره.

کیفیت غذای خشکی که خریداری می کنین هم تفاوت ایجاد می کنه، هر چی غذای سگ بهتر باشه، اشتهای سگ هم برای خوردن اون غذا بیشتره.

نژاد فرنچ بولداگ,فرنچ بولداگ

رنگ و نظافت موهای نژاد فرنچ بولداگ

پوشش موی فرنچ بولداگ کوتاه، صاف، براق و ظریفه. پوست حالت شل و چروکیده داره، به خصوص توی ناحیه سر و شانه ها و بافت نرمی داره. فرنچ بولداگ‌ها رنگ‌های مختلفی دارن، از جمله حنایی و کرم و سایه روشن های کرم در طیف های مختلف.

نژاد فرنچ بولداگ می تونه هر رنگی باشه به جز سیاه یکدست، جگری (قهوه ای مایل به قرمز با رنگدانه های قهوه ای روی لب ها و بینی)، موشی (خاکستری فولادی روشن) و سیاه با سفید یا خرمایی.

نظافت فرنچ بولداگ ها نسبتاً آسونه و فقط به برس کشی گاه به گاه نیاز دارن تا پوشش خودشونو سالم نگه دارن و ریزش موی متوسطی دارن. نظافت و گرومینگ فرنچ بولداگ خودتونو از سنین پایین شروع کنین و به توله سگتون یاد بدین که روی میز یا زمین بایسته تا این تجربه برای هردوی شما آسون تر بشه. وقتی که دارین فرنچ بولداگ خودتون رو برس می کشین، وجود هرگونه دلمه، ضایعات پوستی، لکه، پوست زبر، پوسته پوسته یا علائم عفونت رو بررسی کنین. همچنین باید گوش، چشم و دندون هارو از نظر وجود هر گونه ترشح یا بوی بد بررسی کنین.

گوش ها رو به طور مرتب با یه پارچه گرم  و مرطوب تمیز کنین و یک سواب پنبه ای رو در اطراف لبه کانال بکشین. هرگز سواب پنبه ای رو به مجرای گوش وارد نکنین. اگه لبه های گوش خشکه، روغن معدنی یا روغن بچه رو به مقدار کم بمالین. این روغن رو میشه برای بینی خشک هم استفاده کرد.

فرنچ بولداگ ها به طور طبیعی ناخن هاشون ساییده نمیشه و نیاز دارن که به طور مرتب ناخن هاشون کوتاه بشه. این کار از شکستن و زخم شدن ناخن ها که می تونه برای سگ دردناک باشه جلوگیری می کنه. چین و چروک های صورت رو تمیز و خشک نگه دارین تا از عفونت های باکتریایی جلوگیری کنین. هر زمان که سگ خودتونو حموم می کنین، زمانی رو برای خشک کردن پوست بین چین ها اختصاص بدین. سگ نژاد فرنچ بولداگ خودتونو به صورت ماهانه یا در صورت نیاز حموم کنین و از شامپوی مرغوب سگ برای حفظ روغن های طبیعی در پوست و پوشش موییش استفاده کنین. نظافت فرنچ بولداگ آسونه و با آموزش مناسب و تجربیات مثبت در دوران توله‌گی، نظافت می‌تونه تجربه فوق‌العاده‌ای برای شما و فرنچ بولداگتون باشه. اگه از هر جنبه ای از نظافت، مثل کوتاه کردن ناخن ناراحت هستین و خودتون نمیتونین اینکارو انجام بدین، سگ خودتونو نزد یه آرایشگر حرفه ای ببرین که نیازهای فرنچ بولداگ رو درک می کنه.

ارتباط نژاد فرنچ بولداگ با کودکان و سایر حیوانات خونگی

سگ های فرنچ بولداگ با بچه‌ها خوب کنار میان و میتونن تو خونه با یه کودک نوپا زندگی کنن. با این اوصاف، هیچ سگی نباید با یه بچه کوچیک تنها بمونه. شما همیشه باید حضور داشته باشین و نظارت کنین و مطمئن بشین که هیچکدوم به دیگری آزار و اذیتی نمیرسونه.

وقتی فرنچ بولداگ ها از دوران توله‌گی با حیوانات دیگه معاشرت کنن، می‌تونن به خوبی با سگ‌ها و گربه‌های دیگه کنار بیان. با این حال، فرنچ بولداگ ها ممکنه نسبت به سگ‌های دیگه حسادت کنن، به‌ویژه اگه سگ‌های دیگه توجه شمارو به خودشون جلب کنن.

منبع: dogtime

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول