حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

اصلاح موی سگ ؛ موی سگمو چند وقت یک بار کوتاه کنم؟

زمان مطالعه4 دقیقه

اصلاح موی سگ
آخرین بروزرسانی : 21 دی 1402نویسنده : دسته بندی : مراقبت از سگ
پرینت مقالـه

می پسنـدم0

اشتراک گذاری

اندازه متن12

اصلاح موی سگ و نظافت سگتون گاهی اوقات می تونه یه چالش باشه، اما لزومی که همیشه برای این کار دردسر تحمل کنیم. اصلاح موی سگ فرصت بسیار خوبیه، نه تنها برای تمیز کردن حیوون خونگیتون و حفظ نظافتش، بلکه برای انجام سریع یک سری بررسی های سلامتی برای اطمینان از اینکه همه چیز درسته و سر جاشه. در اینجا نکاتی برای نظافت و اصلاح موی سگ ها آورده شده.

وقتی که صحبت از دوستای پشمالوی کوچولومون می شه، نظافت و اصلاح موهاشون اغلب به عنوان یه امر تجملی و تشریفاتی تلقی می شه، به خصوص اگه مجبور باشین به صورت روتین به کلینیک های دامپزشکی مراجعه کنین تا یه ارایشگر حیوانات خونگی این کار رو انجام بدن. اما در بیشتر موارد، نظافت سگ شما به مهارت خاصی نیاز نداره و می‌تونه در خونه با «تجهیزات» اولیه انجام بشه. ما در مورد اصلاح موی سگ ها به شکل مدل دار و فانتزی صحبت نمی کنیم. فقط چند کار ساده رو میگیم که می تونه بخشی از یک روال نظافت باشه و یه تجربه ی خوب و آرامش بخش برای هر دوی شما میسازه.

اصلاح موی سگ

مثل هر چیز دیگه ای، برخی از توله ها نسبت به سایرین نسبت به اصلاح موهاشون خوشحال تر هستن. البته سعی کنین که از این اخلاقشون سواستفاده نکنین و حتی اگه سگتون مشکلی با این کار نداره با احتیاط توی این زمینه پیش برین و افراط نکنین. میتونین برای اصلاح موی سگتون از رفتارهای آموزشی سگ به عنوان پاداش، در حد اعتدال استفاده کنین. اگه از سنین پایین شروع به عادت دادن اونا به اصلاح موهاشون کنین،به احتمال زیاد هر چند دقیقه یک بار، سگ به شما اجازه می ده تا موهاشو اصلاح کنین.

همیشه مراقب حیوون خونگیتون باشین و مطمئن بشین که هرگز اون و خودتون رو در معرض خطر قرار ندین. حتی دوست داشتنی ترین حیوانات خونگی هم زمانی که چیزی اونا رو غافلگیر کنه ممکنه شمارو گاز بگیرن.

قبل از اینکه ما تمام نکات آسون در مورد نحوه مراقبت و نظافت سگ در خونه رو به شما ارائه بدیم، باید بدونین که چرا نظافت منظم و اصلاح موی سگ نباید به عنوان یه کار لاکچری و غیر ضروری تلقی بشه، بلکه بخشی ضروری از یه زندگی شاد و سالمه.

میخوای بقیه مقالات وتوریا رو بخونی؟ پس کلیک کن!

فواید اصلاح موی سگ

در اینجا چند تا از فواید نظافت و اصلاح موی سگ آورده شده :

  • پوست و پوشش مویی رو سالم نگه میداره
  • به تشخیص توده ها یا خراش های غیر معمول کمک می کنه
  • سگ رو بیشتر به ویزیت و تعامل عادت می ده که می تونه استرس بازدید از دامپزشک رو کاهش بده
  • پیوند با صاحب سگ رو تقویت می کنه
  • پوست های مرده رو از بین می بره
  • کثیفی ها رو از بین می بره
  • به شناسایی و حذف عوامل خارجی و دونه های گیاهان کمک می کنه
  • سریع تر متوجه کنه های مزاحم می شید
  • گردش خون رو بهبود می بخشه
  • باعث ریزش کمتر موها میشه
  • باعث می شه تا سگ شما بسیار زیباتر به نظر برسه!

اصلاح موی سگ

هر چند وقت یکبار باید موهای سگمون رو اصلاح کنیم؟

نژاد سگ شما معمولاً توی این تصمیم گیری تاثیر گذاره. سگ های مو بلند مثل یورکشایر تریر یا کولی به برس کشی روزانه نیاز دارن تا گلولههای مویی تشکیل نشه.

نژادهایی با پوشش کوتاه‌تر می‌تونن تنها با یک بار برس کشی در هفته وضعیت خوب خودشونو رو حفظ کنن.

چجوری موهای سگم رو مرتب کنم؟

نظافت و اصلاح موی سگ ها می تونه بسته به نژاد سگ شما و نوع موی اونا یه کار طولانی یا کوتاه باشه. برای اطمینان از اینکه جلسات نظافتشما به خوبی اجرا می شه، مطمئن بشین که تمام تجهیزات بطور کامل فراهم شده و یه منطقه مناسب برای نظافت و اصلاح موی سگتونمشخص کردین. بهتره که برای این کار از یکی از گرومر های مجرب استفاده کنین ؛ چون ریسک کار کردن با قیچی بالاست و اگه تسلط کافینداشته باشین ممکنه به خودتون یا سگتون اسیب وارذ کنین. بخصوص اینکه سگ ها قابل پیش بینی نیستن و حین انجام کار ممکنه به طورناگهانی تکون بخورن. از طرفی با کمک یه گرومر و ارایشگر حیوانات خونگی نتیجه کار خیلی بهتر و زیبا تر میشه و همچنین در حداقل زماناصلاح موی سگ انجام میشه و نیاز نیس سگتون مدت طولانی تحت استرس باشه.

بطور کلی و فارغ از نوع پوشش مویی ، ضروریه که حداقل هر ۱۰ الی ۱۲ هفته یکبار نسبت به اصلاح موی سگ تون اقدام کنین

میتونین برای راحتی هرچه بیشتر کارتون از وتوریا کمک بگیرین و این کار رو با کمک گرومر های وتوریا در منزل انجام بدین.

منبع: purina

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول