حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

گاز گرفتن توله سگ ها ؛ چجوری جلوی این رفتار رو بگیریم؟

زمان مطالعه4 دقیقه

گاز گرفتن توله سگ
آخرین بروزرسانی : 20 آذر 1402نویسنده : دسته بندی : آموزش و تربیت سگ
پرینت مقالـه

می پسنـدم1

اشتراک گذاری

اندازه متن12

گاز گرفتن توله سگ ها یکی از مهم ترین مشکلاتیه که در بدو ورود هاپو های کوچولو به خونتون ممکنه باهاش مواجه بشین.

اینکه نحوه و زمان بندی رشد دندان هارو یاد بگیریم و بدونیم چه چیزی برای گاز گرفتن خوبه و چه چیزی خوب نیست به فرایند مهار گاز گرفتن توله سگ ها کمک میکنه.

وقتی یه توله سگ جدید وارد خونه میشه، همه می خوان باهاش بازی کنن و از بودن باهاش لذت ببرن! توی این شرایط چیزی که بیشتر از همه اهمیت داره اینه که همه اعضای خانواده باید بدونن که چجوری با توله سگ رفتار کنن که هم جنبه ی بازی و سرگرمی داشته باشه و هم اسیبی به دو طرف وارد نشه و هم توله سگ و هم خود اون فرد ایمن بمونن.

دهان گرفتن و گاز گرفتن توله سگ یه مشکل شایع گزارش شده ست که می تونه توی توله سگ ها بی ضرر به نظر برسه و آسیب چندانی به دنبال نداشته باشه، اما اگه زمانی که توله سگ شما هنوز جوونه باهاش برخورد نکنین و جلوی گاز گرفتنش رو نگیرین، می تونه در آیندت به مشکل بسیار بزرگتری تبدیل بشه.

برای خوندن مطالب بیشتر از وتوریا کلیک کنین!

گاز گرفتن توله سگ ها

چرا توله سگ ها گاز می گیرن؟

توله سگ ها گاز می گیرن چون اینجوری با توله های دیگه توی بستر خودشون و دوران بچگی بازی می کنن. گاز گرفتن بتوله سگ ها خشی از فعالیت روزانه بین اون هاس و توله ها در واقع باید تفاوت بین نحوه بازی با هم نوعان خودشون و نحوه بازی با شما رو یاد بگیرن. متأسفانه با بزرگ تر شدن توله سگ ها، اگه این تمایز صورت نگیره ، سبک بازی اونا تغییر نمی کنه و افزایش قدرت و دندون های بالغ و دائمی اونا می تونه بازی رو خطرناک کنه.

اگرچه برخی از صاحبان سگ ها ممکنه دوست داشته باشن با سگ های خودشون بازی خشن انجام بدن ، مهمه که در نظر داشته باشن که آیا این رفتارها زمانی که سگ کاملاً رشد کرده و دندون های بالغ و دائمی داره هم خوب هست یا خیر. همچنین مهمه که در نظر داشته باشین که سگ شما ممکنه با افرادی که توانایی بازی خشن رو ندارن، مثل کودکان یا افراد مسن، تعامل داشته باشه. اطمینان از این که سگ شما هرگز در موقعیتی قرار نمی گیره که به طور تصادفی به کسی آسیب برسونه، بهترین راه برای محافظت از خودش و اطرافیانشه.

مشاوره دامپزشکی آنلاین

گاز گرفتن توله سگ ؛ چجوری می تونم به توله سگم یاد بدم که گاز نگیره؟

توی محیط طبیعی و حیات وحش سگ ها، توله‌سگ‌ها اگه توی گاز گرفتن زیاده روی کنن متوجهش میشن ، چون بلافاصله یکی از توله‌ها فریاد می‌کشه یا جیغ میزنه. در این مرحله بازی متوقف میشه، بنابراین توله سگ ها به سرعت محدودیت ها رو یاد می گیرن. برای آموزش جلوگیری از گاز گرفتن توله سگ از این اصل استفاده می کنن، تا زمانی که مطمئن بشین که توله سگ شما یاد گرفته که هنگام بازی با افراد استفاده از دندون هاش ممنوعه.

گاز گزفتن توله سگ ها

نکاتی برای تمرین ایمن بازی کردن :

هر زمان که دندون های توله سگتون با پوست شما تماس پیدا کرد، آخ بگین و دستتون رو بگشین. بازی رو برای چند ثانیه متوقف کنین تا توله سگ شما بدونه که استفاده از دندون هاش منجر به توقف بازی می شه!

اگه توله سگ شما خوب و درست بازی می کنه، یادتون نره که تشویقش کنین! پاداش دادن به رفتار خوب بهترین راه برای تشویق توله سگ به انجام دوباره اون رفتاره.

از دست خودتون به عنوان اسباب بازی استفاده نکنین. این واقعاً برای یه توله سگ گیج کننده ست، چون برای اونا سخت تره که یاد بگیرن روی چه چیزی می تونن یا نمی تونن از دندون هاشون استفاده کنن. همیشه از اسباب بازی های سگی استفاده کنین که مناسب اندازه و مرحله رشد خودشه.

اگه سگتون دست شما رو لیس میزنه، گاز می گیره یا پنجه می کشه، بهش روی خوش نشون ندین. شما می خواین به سگتون کمک کنین تا بفهمه که هیچوقت با این رفتارها ازش استقبال نمیشه. صبر کنین تا اون آروم بشه و کمی از دست شما عقب نشینی کنه ، بعدش اگه خواستین تحویلش بگیرین!

توله سگ ها جویدن رو دوست دارن، بنابراین اگه توله سگ شما سعی می کنه دست ها یا پاهای شما رو بجوه، به عنوان جایگزین چیزی مناسب برای جویدن بهش بدین تا احساس ناامیدی نکنه.

صبور باشین و بدونین که دهان گرفتن و دندون زدن و گاز گرفتن توله سگ ها یه رفتار طبیعی برای اون هاست!

منبع: vetspets

مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول