حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

گرفتن ناخن سگ: چطوری ناخن سگمو بگیرم؟

زمان مطالعه5 دقیقه

گرفتن ناخن سگ
آخرین بروزرسانی : 6 اسفند 1402نویسنده : دسته بندی : مراقبت از سگ, مقالات
پرینت مقالـه

می پسنـدم0

اشتراک گذاری

اندازه متن12

خیلی از سرپرستین درگیر این هستن که گرفتن ناخن سگ به چه شکل باید باشه. اونها اغلب نگران این هستن که حین ناخن گرفتن مبادا گوشت زیر ناخن سگشون بگیرن و سگشون درد بکشه. خوشبختانه تقریبا الان همه ی ارایشگر های حیوونای خونگی و کلینیکای دامپزشکی خدمات ناخن گرفتن رو ارائه میدن و لازم نیست که اگر بلد نیستین این کارو خودتون انجام بدین. اما خب این کار یه سری معایب هم داره و اون هم این هستش که  بعضی سگ ها از اینکه شخص دیگه ای ناخنشون رو بگیره مضطرب تر میشن و کمتر اعتماد میکنن و این مسئله میتونه سگتون رو از کنترل خارج کنه.

برای گرفتن ناخن سگ به چه ابزاری نیاز دارم؟

 شما به تعدادی ناخن گیر با اندازه مناسب برای گرفتن ناخن سگتون نیاز دارین.  دامپزشک یا آرایشگرتون میتونه در مورد سایز مناسب ناخنگیر راهنماییتون کنه.
 برای عضی از سگایی که با کوتاه کردن ناخن‌هاشون با قیچی کنار نمیان، اگر از سوهان ناخن استفاده کنین کمتر مضطربشون میکنه.
 اگر می‌خواین خودتان ناخن‌های سگتون رو کوتاه کنین، مداد سوزاننده رو در نظر داشته یاشین تا موقع  خونریزی شدید ناخن، بتونین از مداد برای جلوگیری از خونریزی استفاده کنین.
مشاوره دامپزشکی آنلاین

چرا باید ناخن های سگمو بگیرم؟

ناخن های بلند احساس ناراحتی تو پنجه های سگ ایجاد میکنه. وقتی که ناخن های بلندشون به زمین برخورد میکنه، ناخنشون برمیگرده و به مفصلای بین انگشتای پا فشار وارد میکنه و باعث میشه انگشتا پیچ بخورن و خم شن.

بعضی از سگا که خیلی پر جنب و جوشن و زمان زیادی رو بیرون خونه سپری میکنن، به دلیل اینکه بیشتر با سطح زمین در تماس هستن، ناخنشون بیشتر فرسوده میشن و به طور طبیعی خودشون کوتاه میشن.

گرفتن ناخن سگ

 

 

هر چند وقت ی بار باید ناخنای سگمو بگیرم؟

بستگی داره که میزان رشد ناخن های سگتون چقدر باشه. برای بعضی سگا نیازه که هر ی هفته یا دو هفته ی بار گرفته شه. این زمان برای بعضی سگا طولانی تر میشه و به ۳ یا ۴ هفته ی بار میرسه. اگر هنگام راه رفتن سگتون صدای تق تق میشنوین‌‌، دیگه وقتش رسیده که ناخناش بگیرین.

اگر میخوای راجب اصلاح و گرومینگ سگت بیشتر بدونی، کلیک کن.

ناخن سگم چقدر باید بلند باشه؟

 هنگام گرفتن ناخن سگ، اول لازمه بدونین که ناخناش چقد باید بلند باشه؟
 وقتی که سگتون به طور مستقیم روی زمین وایمیسته، پدهای روی انگشتاش و پاهاش باید با زمین در تماس باشه، اما ناخن ها نباید با زمین تماس داشته باشن.  وقتی ناخن های سگ زمین رو لمس می کنن، سیگنالایی رو از طریق اعصاب به مغز می فرستن. سیگنال‌های مکرر ناشی از تماس ناخن‌ها با زمین میتونه تحمل وزن سگ رو تغییر بده و به سمت عقب منتقل  کنه که چیز خوشایندی نیست.
ناخن‌ها باید به اندازه‌ای بلند باشن که وقت دوییدن و چرخیدن، کشش ایجاد کنن و باید از انگشت های پا هنگام برداشتن پا از روی زمین محافظت کنن. پنجه شبنمی به چرخش سگ کمک می کنه. اونا ممکنه بیش از حد رشد کنن، بنابراین باید مراقبشون باشین. مثل بقیه ناخن ها، اونها رو باید به اندازه کوتاه کرد.
گرفتن ناخن سگ
 بعضی از نژادهای سگ پنجه های شبنمی پشت پا دارن و این پنجه ها بیشتر به صورت سست با پوست به هم متصل میشن و هیچ گونه استخونی اونها رو به اندام متصل نمیکنه.  اگر این ناخن ها بلند بمونن بیشتر اوقات به اینور و اونور گیر میکنن و میشکنن. پس اگر سگتون پنجه های شبنم عقبی داره، ممکنه لازم باشه هنگام گرفتن ناخن سگ اینا رو بیشتر از بقیه کوتاه کنین. دامپزشکتون میتونه در این خصوص شما رو راهنمایی بکنه
.

حالا چطوری باید ناخنای سگمو بگیرم؟

همونطور که پیشتر گفتم شما ممکنه  بترسین وقت گرفتن ناخن سگ گوشتشم در این حین ببرین. گوشت زیر ناخن های سگ قسمت نرمیه که اعصاب رو در برمیگیره و خونرسانی لازم رو انجام میده.

شما میتونین گوست زیر ناخن سگ رو اینجوری تشخیص بدین که ی قسمت صورتی رنگ تو پایه ی ناخن میبینین که این قسمت تو ناخن های بلندتر بیشتره ولی زمانی که برنامه ی گرفتن ناخن سگ به طور منظم باشه، گوشت ناخن هم به تدریح کمتر میشه پس شما هر بار میتونین قسمت بیشتری از ناخن رو کوتاه کنین.

مهم ترین روش گرفتن ناخن سگ تو سه بخش خلاصه میشه؛

۱. به جای گرفتن قسمت بزرگی از ناخن هاش اول بخش کوچکیی از چپ و بخش کوچیکی از سمت راست رو بگیرین و در اخر وسط ناخن رو بگیرین.

۲. شما باید ناخنای اطراف گوشت رو بگیرین نه امتدادش رو.

۳. اگر بعد از مراحل بالا لبه ی ناخنا هنوز خشک و پوسته پوسته بود شما هنوز باید قسمتای بیشتری از ناخن رو کوتاه کنین.

این مراحلی مه برای گرفتن ناخن سگ گفته شد رو تا زمانی که به قسمت نرم و گوشتالوی ناخن برسین تکرار کنین.

اگر هنگام گرفتن ناخن سگ، گوشت زیر ناخن رو گرفتم چیکار کنم؟

وقتی که گوشت زیر ناخن سگ رو بگیرین خونریزی زیادی میکنه. همین ممکن برای سگتون یکم دردناک باشه و صداش دراد و گریه کنه. نترسین! هیچ سگی بخاطر گرفتن گوشت زیر ناخنش نمرده. به شما پیشنهاد میکنم که یکم پودر بند اوردنده خون روی دستش بریزین تا خونریزیش کمتر کنه.

اما اگر در دسترستون نبود میتونین از نشاسته ی ذرت، بیکنیگ پودر، ارد با پودر بچه استفاده کنین. کافیه ی مقدار از اونو روی دستمال بریزین و روی ناخنی که خونریزی داره بگیرین تا خونریزی بند بیاد.

 

گرفتن ناخن سگ

 

منبع:vetcarepethospital,vets4pets

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول